Jeffrey Altheer scoort de 1-1 in 90e minuut

4235VW
TIENHOVEN ZH
tel. 0183-601827

Lekkerkerk speelde voor de tweede keer in de historie bij Ameide. Twee seizoenen geleden werd in Ameide in de slotseconde verloren na een gelijk opgaande wedstrijd. In het Corona-seizoen troffen beide ploegen elkaar niet. Na een prima wedstrijd vorige week tegen Schoonhoven reisde Lekkerkerk met vertrouwen naar sportpark Meihoven in Tienhoven.

Helaas miste Lekkerkerk Erwin de Groot ook deze week aan de aftrap vanwege werk en tot overmaat van ramp liep centrumverdediger Kevin van Gent een blessure op in de warming-up. In de eerste helft waren beide ploegen goed aan elkaar gewaagd. Er werd door beide ploegen met veel strijd gespeeld waarbij de thuisploeg vooral gokte op een snelle uitval via de snelle buitenspelers en de handige spits. Lekkerkerk probeerde wat meer met opbouwend voetbal mogelijkheden en kansen te creëren. In het eerste gedeelte van de eerste helft kreeg Ameide een paar kleine mogelijkheden. In de 25e minuut redde keeper Dillan Heijnen zeer fraai op een schot van een kleine twintig meter. Dillan tikte de bal bekwaam over het doel. Lekkerkerk kreeg in de laatste tien minuten voor rust een grote kans via Martijn de Jong die van dichtbij in het zijnet schoot en via een snelle uitval waarbij Faybian Hertstein te snel schoot. De rust werd na 47 minuten bereikt na het laatste fluitsignaal van de prima arbiter van diens,. Dhr. P van der Zwan uit een dorpje met een hele moeilijke naam nabij Leerdam.

Na rust was Lekkerkerk wat dominanter dan de thuisploeg In de 56e minuut leverde dat bijna de 0-1 op. Na een scherpe voorzet van de net ingevallen Jeffrey Altheer kapte aanvoerder Bart Sterrenburg zich prima vrij. Bij het afronden vond Bart helaas de keeper van thuisploeg op zijn weg. De rebound kwam voor de voeten van de inkomende Mike van Gent. Ook de poging van Mike werd door de keeper gepareerd. De tweede rebound kwam uit bij de prima spelende Kjeld Boers. Zijn prachtige lob kon ternauwernood door de keeper van de Ameide over getikt worden. Lekkerkerk had het beter van het spel, maar de goal viel geheel onverwachts toch aan de andere kant . Bij een spaarzame gevaarlijke aanval van de thuisploeg in de 59e minuut lag de bal, na een klutssituatie, ineens achter Dillan Heijnen. Na deze goal ging Lekkerkerk nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Maar hele grote kansen kwamen er nog niet. In de laatste tien minuten ging Lekkerkerk achterin één op één spelen en bracht het met Menno Reijmers nog een extra spits in. Uiteindelijk kwam in de 90e minuut de verdiende gelijkmaker alsnog. Jeffrey Altheer kreeg de bal aan de zijkant van het strafschopgebied en dreigde binnendoor te gaan bij zijn tegenstander, maar toen dat niet lukte, ging Jeffrey buitenom en kwam zo alleen voor de keeper uit. Vanuit een hele moeilijke hoek schoot Jeffrey de bal zeer zuiver diagonaal in de verste bovenhoek. Na enkele minuten blessuretijd werd de wedstrijd afgeblazen en werden beide ploegen bedeeld met één punt.

Met inzet, strijd en beleving kreeg Lekkerkerk waar het minimaal recht op had. Positief nieuws was dat Jeffrey Altheer zijn terugkeer op het veld vierde met een prachtig doelpunt in de laatste minuut van de reguliere speeltijd. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Streefkerk die zoals gebruikelijk om half drie begint.