Lekkerkerk komt tekort bij Meerkerk

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Een gehavend Lekkerkerk verliest van een zeer gedreven Meerkerk dat vooral in de eerste helft gretig gebruik maakte van de kansen die het kreeg. Bij rust was de eindstand, 3-0 voor de thuisploeg, reeds bereikt.

Lekkerkerk had door diverse personele problemen slechts dertien spelers mee naar Meerkerk. Tot overmaat van ramp viel in de warming-up ook Danny Hoogendoorn nog af. Lekkerkerk begon echter best redelijk aan de wedstrijd. In de twaalfde minuut kreeg Faybian Hertstein de eerste grote kans van de wedstrijd. Na een vloeiende aanval via o.a. de goed spelende Erwin de Groot kwam Faybian in kansrijke positie voor de keeper van Meerkerk. Helaas voor Lekkerkerk keerde de doelman de net niet zuiver genoeg ingeschoten bal en bleef het 0-0. De thuisploeg probeerde met veel passie en druk de zeer snelle buitenspelers te bereiken en daarmee gevaarlijk te worden. Toch hield Lekkerkerk goed stand zonder veel kansen weg te geven. Ook keeper Dillan Heijnen toonde zich een betrouwbare sluitpost door goed op te treden bij de mogelijkheden die Meerkerk creëerde. In de 22e minuut was het toch 1-0. Na ongelukkig balverlies van Erwin de Groot lag de weg naar Dillan Heijnen opeens open. De behendige spelmaker van de thuisploeg wist wel raad met deze buitenkans en schoot beheerst binnen. Lekkerkerk probeerde via de buitenspelers de verdediging van de thuisploeg te bestoken. Dat leverde een paar kansrijke situaties op, maar helaas bleef de gelijkmaker uit. In de 28e minuut kwam de thuisploeg op heel fortuinlijke wijze op 2-0. Na een totaal mislukt schot op doel kwam de bal pardoes en zonder bedoeling voor de voeten van de maker van de 1-0 van Meerkerk. Ook deze buitenkans wist hij van dichtbij binnen te schieten. Tot overmaat van ramp viel na deze goal good old Gertjan Rothman ook nog uit met een hamstringblessure en was Lekkerkerk het resterende uur aangewezen op de elf spelers die op dat moment in het veld stonden. Lekkerkerk was na de onfortuinlijke 2-0 een beetje van slag en dat resulteerde zelfs nog in de 3-0 in de 42e minuut door de nummer 10 van Meerkerk die daarmee zijn hattrick voltooide. Met deze stand werd de rust bereikt.

Na rust was de wedstrijd in evenwicht. Meerkerk was wat minder gretig dan voor rust en Lekkerkerk probeerde via een goal weer terug in de wedstrijd te komen. Heel veel gevaarlijke momenten voor beide goals leverde dat echter niet op. Ook de gedreven spelende Jeffrey Altheer moest helaas nog het veld verlaten met een blessure. De al geblesseerd geraakte Danny Hoogendoorn moest daardoor nog vijftien minuten meedoen, terwijl dat eigenlijk niet echt kon. De wedstrijd sleepte zich na deze “vervanging” naar het einde. Na 93 minuten floot scheidsrechter Den Hertog de wedstrijd af.

Lekkerkerk speelde een ongelukkige eerste helft waarbij de 1-0 en 2-0 voor Meerkerk op gelukkige wijze tot stand kwamen. Lekkerkerk kon er echter slechts een sporadische grote kans en een paar kleine mogelijkheden tegen over zetten. Ook de personele problemen speelden niet in het voordeel van Lekkerkerk, maar op de zege van Meerkerk was uiteindelijk niets af te dingen. Zij maakten gretig gebruik van de geboden kansen en een buitenkansje. Volgende week wacht de inhaalwedstrijd tegen Streefkerk. Ook dat belooft een pittige wedstrijd te worden. Streefkerk wist deze competitieronde verrassend bij titelkandidaat Hardinxveld te zegevieren met 2-3. Lekkerkerk is dus gewaarschuwd. De thuiswedstrijd begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.