Lekkerkerk krijgt 0-4 klop

2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Een wederom gehavend Lekkerkerk verloor ook in de thuiswedstrijd van Streefkerk met grote cijfers: 0-4. Na een gelijk opgaande eerste helft en een ruststand van 0-0 kwam Lekkerkerk na rust de 0-1 in de 58e minuut niet meer te boven. Een zeer effectief Streefkerk liep uit naar 0-4.

Lekkerkerk miste in de inhaalwedstrijd tegen Streefkerk een aantal sterkhouders. Toch speelde de thuisploeg een behoorlijke eerste helft, waarin het een paar mogelijkheden en een enkele grote kans creëerde. De snelle Faybian Hertstein leverde na een goeie actie een goeie bal af maar de aansluiting  was net niet op tijd. Een bal van aanvoerder Bart Sterrenburg belandde boven op de lat, een vervaarlijk schot van Erwin de Groot ging net naast en helaas tikte Martijn de Jong de bal, na mis tasten van de keeper van Streefkerk, net naast het doel.  Streefkerk stelde daar in de eerste helft slecht één kans tegenover die ze huizenhoog over schoten. Wel zorgen de snelle en behendige aanvallers voor dreiging maar zonder echt gevaarlijk te worden. De gelijke stand bij rust gaf de verhoudingen in het veld goed weer.

Na rust bleef het spelbeeld tot aan de 58e minuut het zelfde als voor rust. Na een slordigheid en één moment slecht verdedigen stond het ineens 0-1. De linksbuiten van Streefkerk tikte de bal met precisie met de binnenkant schoen in de verre hoek. Lekkerkerk ging daarna snel op zoek naar de gelijkmaker. Bij een voorzet vanaf rechts kwam Pieter Otten na een duel totaal verkeerd terecht op zijn schouder. Pieter kon niet verder. Later bleek, na bezoek aan het ziekenhuis, dat z'n sleutelbeen op twee plaatsen gebroken was en een operatie noodzakelijk is. Kort na het uitvallen van Pieter viel de 0-2 in een vergelijkbare situatie als bij de 0-1. Na deze goal kreeg Lekkerkerk twee grote kansen om weer in de wedstrijd te komen, maar helaas kregen Faybian Hertstein en invaller Stan Burggraaf de bal niet in het doel van de bezoekers. In de 83e minuut werd het 0-3 na een misverstand in het Lekkerkerkse centrum. Een paar minuten voor tijd gaf de verder prima leidende arbiter een strafschop na een heel ongelukkige handbal. De strafschop werd feilloos benut. Na 93 minuten was de wedstrijd gedaan.

Na een goede eerste helft kreeg Lekkerkerk na rust een dikke nederlaag getrakteerd. Streefkerk bleek de verdiende winnaar maar de stand was wel enigszins geflatteerd. Volgende week wacht Lekkerkerk een zware thuiswedstrijd tegen het sterke DFC uit Dordrecht.