Lekkerkerk deelt de punten met Ameide

Lekkerkerk 1

Ameide 1

12 november 2022 14:30

B. Aartsen

Sportpark Lekkerkerk
Tiendweg West 1
2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Lekkerkerk had veel moeite om de wil op te leggen aan de bezoekers uit Ameide. De wedstrijd speelde zich met name af op het middenveld. Voor beide doelen gebeurde niet veel en als er al iets gebeurde, traden de keepers handelend op. Bij de rust was de stand echter wel 0-1. In de 16e minuut profiteerden de bezoekers van een misverstand in de Lekkerkerkse verdediging. Lekkerkerk leek onmachtig en had grote moeite om tot kansen te komen waardoor de wedstrijd zich voort sleepte tot de rust. Na rust ging het thuisspelende Lekkerkerk nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker zonder echt gevaarlijk te worden voor de goal. Invaller Rick Looren-de Jong was uiteindelijk halverwege de tweede helft de maker van de 1-1. Lekkerkerk probeerde nog wel de overwinning er uit te slepen maar na 93 minuten stond de uiteindelijk terechte gelijke stand op het scorebord.

Lekkerkerk begon de wedstrijd met de niet geheel fitte Erwin de Groot. Door zijn lichamelijke ongemak kon hij niet zo excelleren als de afgelopen weken. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af buiten de beide doelgebieden. Daarbij leek Ameide wat feller in de vele duels, wat een licht optisch veldoverwicht opleverde. Alleen aanvoerder Bart Sterrenburg was zijn directe tegenstander een aantal keer de baas gedurende de eerste helft en leverde een aantal prima voorzetten af waarop de verdedigers van Ameide beter anticipeerden dan de Lekkerkerkse aanvallers. Uit het niets kwam Ameide met hulp van Lekkerkerk op voorsprong. Miscommunicatie tussen Kevin van Gent en Dillan Heijnen zorgde voor de eerste mogelijkheid in de wedstrijd. Het kadootje werd met beide handen aangepakt door Ameide. Na de 0-1 ging de oudere ervaren bezoekers nog nadrukkelijker alles aangrijpen om de wedstrijd "dood" te maken. Veelvuldig tijdrekken en vele blessurebehandelingen werden daarbij gebruikt. Ondertussen loerde Ameide op een spaarzame counter om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Na een half uur kwam Lekkerkerk goed weg na een snelle uitval van de bezoekers. Gelukkig voor Lekkerkerk werd de vrije bal hoog over geschoten. Helaas kon Erwin de Groot de wedstrijd niet uitspelen vanwege zijn lichamelijke ongemak en werd hij in de 35e minuut vervangen door Floyd Versluis. Na 45 minuten zonder echte kansen voor de thuisploeg floot arbiter Aartsen uit Etten-Leur voor de rust.

Na rust  kwam Lekkerkerk iets beter in de wedstrijd en speelde het meer op de helft van de tegenstander zonder daarbij grote kansen te creëren. Ameide geloofde het verder wel en speelde om de 0-1 over de streep te trekken. In de 60e minuut kwam Rick Looren-de Jong in het veld voor de vermoeid ogende Kevin van Gent. Bij één van zijn eerste balcontacten in de 66e minuut wist hij de voorzet van Bart Sterrenburg van dichtbij bij de eerste paal binnen te tikken met zijn chocoladebeen. Een paar minuten later had dezelfde Looren-de Jong zelfs de 2-1 op zijn schoen. Zijn goeie maar te lage poging werd echter door de ervaren doelman van Ameide gekeerd. Na deze grote kans kabbelde de wedstrijd voort. Lekkerkerk was niet bij machte om Ameide over de knie te leggen. De bezoekers vonden het ook wel prima en waren meer bezig om het ene punt veilig te stellen. Na 93 minuten zat de wedstrijd erop.

Uiteindelijk was een gelijkspel een terechte uitslag in een niet echt enerverende wedstrijd. Uit slechts een paar grote kansen voor beide ploegen werden de doelpunten en dus ook de punten verdeeld. Volgende week wacht de derby in Krimpen aan de Lek tegen Dilettant. Die wedstrijd begint om half drie.