Teamspirit brengt Lekkerkerk tweede overwinning

2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Lekkerkerk versloeg koploper Meerkerk na een gepassioneerde wedstrijd op sportpark Tiendweg-West. De thuisploeg ging rusten met een 1-0 voorsprong na een prachtige goal van Faybian Hertstein. Na rust greep Lekkerkerk, na een ongelukkige strafschop tegen, toch de volle buit na wederom een treffer van grote schoonheid, dit keer van invaller Yousuf Alsabbag.

Het door vele blessures geteisterde Lekkerkerk verwachte een lastige wedstrijd tegen het goed aan de competitie begonnen Meerkerk. De thuisploeg miste een half elftal tegen de medekoploper die al negen punten uit drie wedstrijden had verzameld. Lekkerkerk begon prima aan de wedstrijd.  Meerkerk pakte weliswaar het initiatief maar de gastheren waren zeker zo gevaarlijk in de eerste twintig minuten. In de zesde minuut resulteerde dat in een wondermooie treffer van Faybian Hertstein. Na een splijtende pass van Erwin de Groot op Jay de Jong over de rechterzijde van het veld, wist Jay de bal te crossen naar linksbuiten Faybian Hertstein, die de bal prachtig in de verre hoek krulde. In de 21e minuut viel één van de Lekkerkerkse regisseurs, Jeffrey Altheer, geblesseerd uit. Daarmee verloor de thuisploeg een belangrijke schakel en werd het meer teruggedrongen op eigen helft. Bij een schot van net buiten het strafschopgebied tikte de prima keepende Dillan Heijnen de bal met zijn vingertoppen uit de benedenhoek. Verder leverde het optische overwicht geen grote kansen op voor de bezoekers. Lekkerkerk werd in de 44e minuut nog een keer gevaarlijk na een snelle counter. De volley van Faybian Hertstein was niet nauwkeurig genoeg om de doelman van Meerkerk nogmaals te verschalken. Na 46 minuten floot de arbiter van dienst, de heer Van Hoogdalem uit Papendrecht, voor de rust.

Na de pauze veranderde er niet bijster veel aan het spelbeeld. Meerkerk drong wel aan maar werd slechts een enkele keer gevaarlijk. En dan stond altijd Dillan Heijnen paraat om in te grijpen. In de 61e minuut was ook Dillan kansloos op een beheerst ingeschoten strafschop. Bij de aanleiding voor die buitenkans voor Meerkerk zat het Lekkerkerk niet mee. Na een ongelukkige kopbal van een Lekkerkerkse verdediger kwam de bal vanaf een meter tegen een arm van een ploeggenoot die met zijn rug naar de bal gekeerd stond. Na de gelijkmaker werd verwacht dat Meerkerk door zou drukken, zeker na het uitvallen van routinier Gertjan Rothman. Gertjan werd zeer hard en onbesuisd in zijn gezicht getrapt na een prima sliding op de bal. Met een half blauw gezicht, een dicht oog en een gebroken tand kon hij de wedstrijd niet uitspelen. De scheidsrechter trok na lang aarzelen uiteindelijk een gele kaart waar wellicht een zwaardere straf op zijn plaats was geweest. Toch was het de thuisploeg die in de 81e minuut de 2-1 maakte. Na een vrije trap van Kevin van Gent kwam de bal via via voor de voeten van invaller Yousuf Alsabbag. Hij maakte de bal zeer knap vrij en schoot hard en hoog in het doel van Meerkerk. Na deze goal trok Meerkerk vol ten aanval om de gelijkmaker te forceren, maar doelman Heijnen was vandaag niet meer te passeren. In de 93e minuut waren de gastheren dicht bij de 3-1. Na een prima aanval over rechts verdween de poging van Rick Looren de Jong via de vingertoppen en de lat over het doel. In de 102e minuut kreeg diezelfde Looren de Jong nog een kans. Een steekbal vanaf het middenveld viel tussen hem en de keeper in ter hoogte van de strafschopstip. Rick tikte met een sliding de bal tegen de keeper aan en botste vervolgens heel ongelukkig op de keeper. Nu toverde de arbiter tot ieders verbazing wel een directe rode kaart, waar hij dat bij het voorval bij Gertjan Rothman na liet. Na bijna veertien minuten (!) blessuretijd werd uiteindelijk afgefloten.

Na een gepassioneerd duel met een gedreven en gedisciplineerd Lekkerkerk bleven de drie punten in het Lekdorp. De getoonde inzet en beleving geven vertrouwen en hoop voor de komende wedstrijden. Volgende week is er geen programma. De week erna wacht de thuiswedstrijd tegen Everstein. Hopelijk wordt de Lekkerkerkse ziekenboeg wat leger de komende weken en kan Lekkerkerk op volle sterkte die wedstrijd in gaan. De wedstrijd op het complex aan de Tiendweg-West begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.