Lekkerkerk wint op karakter bij Arkel

Arkel 1

Lekkerkerk 1

5 november 2022 14:30

J. de Goeij

Sportpark Schoonzigt
Parallelweg 2
4241XS
ARKEL
tel. 0183-561600

Lekkerkerk speelde een lastige wedstrijd tegen het beter voetballende Arkel. Toch bracht de grotere wil om te winnen uiteindelijk de verdiende drie punten. Na een 1-1 ruststand pakte Lekkerkerk de volle buit in de tweede helft. Na de 0-1 van de teruggekeerde Stan Burggraaf in de 15e minuut, werd het in de 40e minuut gelijk na een gelukkige treffer van de thuisploeg. Na rust was Lekkerkerk scherp op de momenten dat het er om ging. De recent terug gekeerde Pim Molenaar en Erwin de Groot maakten in de tweede helft het verschil. Na 93 minuten was de buit binnen voor de Lekkerkerkse ploeg.

Lekkerkerk begon strijdvaardig aan de wedstrijd en was een paar keer dreigend in de omschakeling via de snelle Faybian Hertstein. De thuisploeg liet verzorgd spel zien in het eerste kwartier, maar dat leverde geen kansen op. Ondanks het optische overwicht van Arkel was het Lekkerkerk dat in de 15e minuut toesloeg. Een prima indraaiende vrije trap van Erwin de Groot belandde op de paal. Na een scrimmage in de doelmond kogelde Stan Burggraaf van een meter of acht de bal genadeloos binnen. Na deze goal bleef het spelbeeld hetzelfde. Arkel had meer balbezit zonder dat het gevaarlijk werd. Bij de kleine mogelijkheden voor Arkel was de sterke Dillan Heijnen een sta in de weg. Helaas voor Lekkerkerk moest Faybian Hertstein met een rugblessure het veld verlaten in de 20e minuut. Zijn vervanger was de pas zestienjarige JO17 speler Roger Cordoba Puente die verdienstelijk inviel en zijn opgedragen taken prima uitvoerde. In de 40e minuut viel de gelijkmaker na een voorzet van de rechterzijde van Arkel. De hoge bal kon niet weg gekopt worden en belandde bij de spits van de thuisploeg. Zijn half geraakte volley viel buiten bereik van doelman Dillan Heijnen in de verre hoek. Na de 1-1 had Lekkerkerk het lastig tot aan de rust. Arkel drong aan om nog voor de rust op voorsprong te komen, maar Lekkerkerk hield stand. Na 47 minuten floot de goede en veel communicerende arbiter De Goeij uit Oss voor het einde van de eerste helft.

De tweede helft legde Lekkerkerk nog iets meer de nadruk op het defensieve spel dan voor de pauze. Daarmee werd het veldoverwicht van de thuisploeg nog wat groter, maar Lekkerkerk hield Arkel wel wat verder van het eigen strafschopgebied. In de omschakeling was er veel dreiging via aanvoerder Bart Sterrenburg, Stan Burggraaf, Roger Cordoba Puente en de snelle en behendige Erwin de Groot. Een uitval in de 68e minuut leverde een hoekschop op. De corner van Erwin de Groot werd door de inkomende Pim Molenaar al zwevend knalhard binnengekopt op de Bep Bakhuis manier. Na deze 1-2 ging de thuisploeg nog nadrukkelijker de aanval zoeken. Bij Lekkerkerk werd de moegestreden debutant Roger Cordoba Puente na de 1-2 gewisseld voor Ferry de Hoed die als extra slot op deur prima inviel. Met de voorsprong op zak kwamen er mogelijkheden voor Lekkerkerk om in de counter toe te slaan. In de 78e minuut was het 1-3. Na prima storend werk van de voor elke meter strijdende Stan Burggraaf kon hij de bal bij Erwin de Groot bezorgen. Alleen op de keeper afgaand wist de prima spelende Erwin de Groot wel raad met deze kans. Beheerst verdween de bal langs de keeper in het doel. Na een lichte kramp werd Stan Burggraaf direct na 1-3 gewisseld voor Jay de Jong. Arkel ging na deze goal wanhopig op zoek naar de aansluitingstreffer, maar de Lekkerkerkse ploeg gaf weinig of niets meer weg. Als het al gevaarlijker werd dan stond Dillan Heijnen paraat om in te grijpen. Na 92 minuten vond de scheidsrechter het genoeg en floot af. Het einde van wedstrijd werd zonder kaarten gehaald. Dat is een groot compliment voor beide sportieve teams en zeker ook voor de arbiter van dienst.

Na een sportieve wedstrijd tegen een makkelijker voetballend Arkel wist Lekkerkerk op basis van inzet, strijd, beleving en individuele kwaliteiten toch de volle buit te binnen te halen. Moegestreden maar met tevredenheid en voldoening keerde het team terug in Lekkerkerk. Komende zaterdag wacht de uitdaging om deze mooie overwinning een goed vervolg te geven in de thuiswedstrijd tegen Ameide. Als dezelfde discipline, inzet en beleving opgebracht kunnen worden, dan is van alles mogelijk. De wedstrijd op het Lekkerkerkse sportpark Tiendweg-West begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.