Lekkerkerk plaatst zich voor nacompetitie

HSSC'61 1

Lekkerkerk 1

27 mei 2023 14:30

A.H. IJzerman

Sportpark Het Plein
Hei- en Boeicopseweg 27
4126RD
HEI- EN BOEICOP
tel. 0345-641741

Lekkerkerk speelde zaterdag de laatste reguliere competitiewedstrijd van seizoen 2022-2023 In Hei- en Boeicop tegen HSSC’61. Voorafgaande aan de wedstrijd waren er diverse scenario’s mogelijk waarbij Lekkerkerk deel zou gaan nemen aan de nacompetitie. Wel was vooraf duidelijk dat bij een overwinning met vijf doelpunten verschil te allen tijde goed genoeg was. Bij rust leidde een soeverein Lekkerkerk al met 0-3 na tweemaal Jeffrey Altheer en eenmaal Bart Sterrenburg. Na rust had de thuisploeg even het idee dat er nog wat mogelijk was, maar na de 0-4 van Stan Burggraaf was de wedstrijd definitief in handen van de bezoekers. De 0-5 van Jeffrey Altheer uit een weergaloze omhaal was het hoogtepunt van de wedstrijd.

In de ochtend voor de wedstrijd meldde vaste doelman Dillan Heijen zich geblesseerd af. Daardoor startte Lekkerkerk met Denny de Waal als keeper. Denny keepte een puike wedstrijd met een paar cruciale reddingen. Vooral de bal uit de kruising bij een stand van 0-2 was prachtig.

Voor deze redding had Lekkerkerk al tweemaal het net gevonden. In de 13e minuut scoorde Jeffrey Altheer zijn eerste van de dag uit een vrije trap. In de 20e minuut verdubbelde Jeffrey de voorsprong na een prachtige aanval. Een strakke inspeelpass van de sterk spelende Pim Molenaar werd direct in de loop meegegeven door Stan Burggraaf aan Jeffrey. Die wist wel raad met deze open kans. In de 38e minuut maakte Bart de derde goal. Met een beetje geluk belandde zijn “voorzet” in de verre kruising. Daar bleef het bij tot aan de rust. Arbiter IJzerman uit Tricht vond het na 47 minuten welletjes.

Na rust probeerde de thuisploeg met wat meer druk naar voren terug te komen in de wedstrijd. Dat lukte een beetje omdat Lekkerkerk de teugels wat liet vieren. Een goeie redding van keeper Denny de Waal op een knallend schot voorkwam de 1-3. Nadat Lekkerkerk het heft weer wat meer in handen nam na het eerste kwartier na rust, sloeg het direct toe. Een voorzet van Jeffrey Altheer werd fraai binnen gekopt door Stan Burggraaf in de 61e minuut. Het slotakkoord was voor Jeffrey Altheer. Een voorzet van de zeer gedreven spelende Michael Lambermont werd door hem vanaf de rand strafschopgebied met een prachtige omhaal in de bovenhoek geschoten. Na precies 90 minuten floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Met deze overwinning met vijf goals verschil plaatste Lekkerkerk in alle gevallen voor de nacompetitie. Het eindigde als vierde op de ranglijst met 46 punten uit 26 wedstrijden. Dertien overwinningen, zeven remises en slechts zes verliespartijen leidde uiteindelijk tot dit mooie resultaat. Na een prachtige seizoen met vele hoogtepunten wacht aanstaande dinsdagavond een uitwedstrijd bij DESK in Kaatsheuvel. In het knock-out systeem geeft alleen een overwinning recht op de volgende ronde van de nacompetitie. De wedstrijd aldaar begint om 20:00 uur op Sportpark Eikendijk