Lekkerkerk pakt volle winst in Schoonhoven

Schoonhoven 1

Lekkerkerk 1

3e klasse D

28 januari 2023 15:00

S.L.H. Goedhart

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Lekkerkerk speelde in de Zilverstad een geconcentreerde en gecontroleerde wedstrijd tegen het op de ranglijst gelijkstaande Schoonhoven. En…. onze mannen wonnen. Met 1-2.

Lekkerkerk reisde met een compleet fitte selectie af naar de Zilverstad. Vanaf de aftrap waren de zwartwitten bij de les. Vooral in de eerste tien minuten ‘speelde’ de ploeg met Schoonhoven. Een en ander leidde tot een eerste grote kans voor Faybian Hertstein, maar hij zag zijn inzet gekeerd door de keeper van de thuisploeg. In de zeventiende minuut was het wél raak. Jeffrey Altheer verlengde de bal op de op snelheid liggende Faybian Hertstein. Met een moois diagonale schuiver tekende hij de 0-1 aan. Lekkerkerk heerste tot aan de rust met een sterk middenveld met uitblinker Mike van Gent, de zeer aanwezige Jeffrey Altheer en de goed spelende Erwin de Groot. Men ging op zoek naar een tweede goal, maar de Lekkerkerk-spelers waren voor het doel te slordig en maakten een aantal keren verkeerde keuzes. Doelman Dillan Heijnen hoefde in de gehele eerste helft slecht bij één afstandsschot handelend op te treden. Zodoende werd de rust bereikt met slechts 0-1 op het scorebord.

Het eerste kwartier van de tweede helft veranderde er niets aan het spelbeeld. Lekkerkerk controleerde de boel en gaf niets weg. In de 54e minuut bracht Ferry den Hoed de bal met een halve omhaal weer voor het doel. Een Schoonhovense verdediger maakte bij een poging de bal te blokken hands en liet de goed leidende arbiter Goedhart uit Den Bosch geen andere optie dan voor strafschop te fluiten. De penalty werd door Erwin de Groot via de vingertoppen van de keeper binnen geschoten.

Na precies een uur spelen kreeg de centrale verdediger van de thuisploeg zijn tweede gele kaart na het neertrekken van de doorbrekende Jeffrey Altheer. Gek genoeg ging de thuisploeg beter spelen nadat ze met een speler minder op het veld stonden. Lekkerkerk verzuimde vervolgens een aantal keer om de beslissende 0-3 te maken. Een zuivere goal van invaller Stan Burggraaf werd na zogenaamd buitenspel afgekeurd. In de 88e minuut werd Erwin de Groot met een te forse tackle van achteren neergehaald. Na deze overtreding kreeg de speler van de thuisploeg een directe rode kaart voorgeschoteld. Erwin de Groot moest een paar minuten later het veld verlaten vanwege een door deze harde charge veroorzaakte blessure. In het restant leek Lekkerkerk de 0-2 overwinning binnen te halen, maar in de 95e minuut kreeg Schoonhoven zijn eretreffer na slordig verdedigen aan Lekkerkerkse zijde. Een paar minuten later floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Komende zaterdag wacht  Lekkerkerk een thuiswedstrijd tegen het lastige Hardinxveld. Op sportpark Tiendweg-West wordt om 14.30 uur afgetrapt.