Lekkerkerk speelt wederom gelijk tegen Ameide

Ameide 1

Lekkerkerk 1

1 april 2023 15:00

A.C. Versluis

Sportpark Meihoven
Meihoven 3
4235VJ
TIENHOVEN AAN DE LEK
tel. 0183-601827

Lekkerkerk speelde zaterdag uit in Ameide. Na de 1-1 in de thuiswedstrijd werd het in Ameide 0-0 na een matige wedstijd in zeer regenachtige omstandigheden. De puntendeling was, gezien het spelbeeld, terecht. De reeks wedstrijden dat Lekkerkerk niet verloren heeft, is wel gegroeid tot zeven.

Ook in de wedstrijd in Ameide miste Lekkerkerk veel spelers met blessures. Zo waren Jeffrey Altheer, Stan Burggraaf, Michael Lambermont en Kevin van Gent afwezig. De zeventienjarige Finn van Kooten maakte zijn opwachting in de basis-elf. In troosteloze omstandigheden, de regen viel gedurende de gehele wedstrijd met bakken uit de hemel, begonnen beide ploegen onrustig en slordig aan de wedstrijd. De thuisploeg loerde daarbij op snelle uitvallen en Lekkerkerk was meer aan de bal en had een optisch overwicht. Door vooral slordigheden van de Lekkerkerk-verdedigers moest doelman Dillan Heijnen een aantal keer flink aan de bak.

Aanvallend was Lekkerkerk gedurende de eerste helft één keer heel dicht bij de openingsgoal. Erwin de Groot kreeg de bal uit een voorzet van de linkerzijde. Zijn hard ingeschoten bal werd gepareerd door de doelman van Ameide. De rebound werd daarna overgeschoten. De gastheren werden vooral dreigend met vrije trappen en corners. Door de aanwezigheid van vele spelers met lengte was het daarbij elke keer opletten geblazen voor Lekkerkerk. Doelman Dillan Heijnen heerste in de lucht en was alle situaties de baas. Na een matige tot slechte eerste helft van Lekkerkerk floot de prima leidende arbiter Versluis na 47 minuten voort rust.

Na de pauze  begon Lekkerkerk iets beter te spelen. De thuisploeg werd meer op eigen helft terug gedrukt. Daarbij werden niet heel veel grote kansen gecreëerd. Een bekeken schot van de ingevallen Pieter Otten werd door de keeper van Ameide onschadelijk gemaakt. In de laatste tien minuten kreeg de thuisploeg via lange ballen, vrije trappen en corners toch nog mogelijkheden om de score te openen. Eénmaal moest Pim Molenaar zijn doelman Dillan Heijnen helpen om het doel schoon te houden. Pim werkte de bal gedecideerd uit de doelmond weg. Verder keepte Dillan Heijnen foutloos en hield tot het einde van de wedstrijd zijn doel schoon. Lekkerkerk kreeg in de 87e minuut nog een hele grote kans om toch met drie punten huiswaarts te keren. Na een hard schot van Erwin de Groot kon de keeper de bal van Erwin slechts tegenhouden. De rebound viel in de buurt van zowel Faybian Hertstein als Rick Looren de Jong. Doordat beide spelers de bal wilden binnenschieten, belandde de bal op een koddige manier net naast de paal over de achterlijn. Na 95 minuten vond de scheidsrechter het voldoende en werd de wedstrijd beëindigd met de beginstand nog op het scorebord.

Na een hele matige wedstrijd van beide teams was de puntendeling een juiste weergave van de wedstrijd. Inmiddels heeft Lekkerkerk de laatste vier uitwedstrijden allemaal gelijk gespeeld en al zeven wedstrijden niet meer verloren. Komende zaterdag is Lekkerkerk vrij. De week daarna wacht de derby tegen Dilettant op ons thuiscomplex. De wedstrijd begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.