Enerverende remise bij vv Meerkerk

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Lekkerkerk speelde zaterdag uit bij het sterke Meerkerk. Na een gelijk opgaand eerste kwartier ontbrandde de wedstrijd na zestien minuten. Na een dubieuze treffer van de thuisploeg met een sterke buitenspellucht werd zelfs een afkoelingsperiode ingelast. Na de hervatting moest Lekkerkerk met tien spelers verder na tweemaal geel voor Faybian Hertstein. Na de 2-0 in de 40e minuut kwam Lekkerkerk net voor rust via een strafschop terug in de wedstrijd. Kort na rust beloonde Lekkerkerk zich met een goede 2-2 uit een corner. Daar bleef het bij en zodoende nam Lekkerkerk een verdiend punt meer uit Meerkerk.

In de warming-up kreeg Lekkerkerk een dompertje te verwerken. De al weken in vorm zijnde aanvoerder Bart Sterrenburg was niet fit genoeg om te spelen. Zijn vervanger was de 17-jarige Finn van Kooten uit JO17-1.

In het eerste kwartier waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en werd door beide teams een beetje de kat uit de boom gekeken. In de zestiende minuut ontvlamde de wedstrijd vanuit het niets. De thuisploeg zette een aanval op waarbij de assistent-scheidsrechter van de bezoekers vlagde voor buitenspel. De dienstdoende arbiter negeerde dit vlagsignaal in Lekkerkerkse ogen onterecht, vooral omdat hij 25 meter van de situatie afstond.

In de discussie na de goal strooide de arbiter met een aantal gele kaarten voor Lekkerkerk. Faybian Hertstein kreeg er zelfs twee in drie seconden! De eerste voor aanmerkingen op de leiding en de tweede na een vraag of de scheidsrechter alstublieft eerlijk wilde fluiten.

Na de kaartenregen ontstond er een rommelige situatie op het veld. De scheidrechter sommeerde daarna iedereen naar de kleedkamer voor een afkoelingsperiode. Na de hervatting werd Lekkerkerk met tien man de gevaarlijker ploeg. Echter door een uitglijmoment van Ferry den Hoed in de 40e minuut kreeg de spits van de thuisploeg een cadeautje aangereikt. In de één tegen één met keeper Dillan Heijnen wist de Meerkerker de 2-0 te scoren. Lekkerkerk ging niet bij de pakken neer zitten en ging voor rust nog op zoek naar de aansluitingstreffer. Die verdiende treffer kwam in de 43e minuut. De actieve Jeffrey Altheer werd onreglementair tegen de grond gewerkt in het stafschopgebied. De prima spelende Erwin de Groot schoot de strafschop onberispelijk binnen. Een paar minuten later was het rust.

Na de pauze bleef het spelbeeld van het tweede gedeelte van de eerste helft gelijk. Lekkerkerk was met z’n tienen beter en gevaarlijker dan de thuisploeg. In de 53e minuut kwam de beloning. Uit een corner kopte Ferry den Hoed van dichtbij de 2-2 tegen het net. Daarmee maakte hij zijn glijpartij van bij de 2-0 meer dan goed. Na deze verdiende gelijkmaker bleef Lekkerkerk loeren op een voorsprong. De ingevallen Stan Burggraaf was op drie momenten dicht bij de derde treffer. Tweemaal werd zijn poging bij de tweede paal net voor de lijn gekeerd en één keer werd zijn treffer afgekeurd omdat Pim Molenaar de bal van net achter de achterlijn terug kopte. De gastheren werden in de gehele tweede helft slechts tweemaal gevaarlijk: een kopbal voorlangs en een gevaarlijke afstandsschot op het dak van het doel. Na 93 minuten floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstijd.

Komende zaterdag wacht het lastige SC Everstein. Na de 1-2 nederlaag in de thuiswedstrijd heeft Lekkerkerk nog wat recht te zetten. De wedstrijd begint om 14.30 uur en vindt plaats op sportpark Everstein in Everdingen.