Lekkerkerk kan wederom niet winnen van Everstein

SC Everstein 1

Lekkerkerk 1

18 maart 2023 14:30

G.W. van Bleek

Sportpark sc Everstein
Lekdijk 49 a
4121KH
EVERDINGEN
tel. 0347-351555

Na een matige pot van twee kanten eindigde de wedstrijd tussen SC Everstein en vv Lekkerkerk zaterdag in een 1-1 gelijkspel. Eerder dit seizoen lukte het ons eerste elftal ook al niet om de Everdingers te verslaan. Destijds werd met 1-2 verloren.

Lekkerkerk begon nog best redelijk aan de wedstrijd. In de tweede minuut kreeg Jeffrey Altheer al een reuze kans om van dichtbij een vrije trap van Gertjan Rothman binnen te schieten. In geheel vrije positie schoot Jeffrey net naast. Toch kwam de vroege goal alsnog. In de achtste minuut kwam de bal uit een voorzet van de linkerkant uiteindelijk bij de tweede paal voor de voeten van Jeffrey Altheer die vanuit een moeilijke hoek de bal binnen kon schieten. Na deze snelle 0-1 leek het wel of Lekkerkerk de teugels wat liet vieren. Daardoor kreeg de thuisploeg vooral tussen de vijftiende en dertigste minuut een aantal flinke kansen. Gelukkig was doelman Dillan Heijnen goed bij de les en waren ook de aanvallers van de thuisploeg niet echt scherp. Wel werd heel duidelijk dat beide teams behoorlijk last hadden van de zeer matige grasmat die vooral heel erg hobbelig was. Daardoor gingen de simpelste dingen veelal verkeerd. Tot aan de rust bleef het 0-1. Scheidsrechter van Bleek uit Tiel floot na 46 minuten voor het einde van de eerste helft.

In de rust voerde trainer Schoonewil een wissel door. Stan Burggraaf kwam in de ploeg voor de ongelukkig spelende Rick Looren de Jong. Ook nu begon Lekkerkerk met een zeer grote kans in de 47e minuut. Na één van de weinige geoliede aanvallen van Lekkerkerk kreeg Gertjan Rothman bij de tweede paal een uitgelezen kans om de bal binnen te schieten. Mede door het zeer oneffen veld schoot Gertjan de bal huizenhoog over.

Ook na deze grote kans bleef Lekkerkerk op zoek naar de beslissende 2-0. Deze bevrijdende goal viel niet, ook door twee discutabele buitenspelsituaties. De thuisploeg kreeg tot aan de 65e minuut geen enkele kans bij elkaar gespeeld. Toch maakte Everstein uit het niets de 1-1. Na een corner kreeg Lekkerkerk de bal niet goed weggewerkt en was het ook niet bij machte om de tweede voorzet te voorkomen. De opnieuw ingebrachte bal viel tussen vele benen door voor de voeten van een speler van Everstein. Deze aanvaller wist wel raad met de kans en schoot van dichtbij binnen.

Na deze goal ging Lekkerkerk zonder veel overtuiging op zoek naar de 1-2. Heel veel grote kansen werden daarbij niet meer genoteerd. De aantrekkelijkste was nog voor Stan Burggraaf die van redelijk dichtbij hard in schoot, maar zijn poging ging naast het doel van de thuisploeg. Everstein werd in het laatste kwart van de wedstrijd nog eenmaal echt gevaarlijk. Bij een spelhervatting kwam de bal uiteindelijk bij de tweede paal terecht. Daar kon doelman Dillan Heijnen met één vuist ternauwernood redding brengen. Lekkerkerk kreeg in de laatste tien minuten nog een tweetal vrije trappen net buiten het strafschopgebied. Beide pogingen leverde geen succes op. Na 94 minuten floot de arbiter voor einde wedstijd met een 1-1 score op het scorebord.

Na een matige wedstrijd, waarin beide ploegen vooral moeite hadden met het matige veld, misstond een gelijke eindstand niet. komende zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Arkel. Eerder in het seizoen wist Lekkerkerk met 1-3 te winnen in Arkel. De bezoekers zullen dus azen op revanche. Lekkerkerk zal daarom goed bij de les moeten zijn. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Tiendweg-West.