Dirk van Herk en VHG: Gek op glas en voetbal

11 augustus 2021 16:30

VHG Van Herk Glas is al jaren lid van de Businessclub van voetbalvereniging Lekkerkerk én gewaardeerd sponsor van ons G-team. Hoog tijd daarom voor een interview met Dirk van Herk, eigenaar van het bedrijf met vestigingen in Krimpen aan de Lek en Nieuwerkerk aan den IJssel.

7 november 2002. het was de dag waarop Dirk van Herk als zelfstandig ondernemer aan de slag ging met VHG. “Voordien was ik al in loondienst werkzaam in de glashandel”, vertelt hij. “Maar ik vond het tijd worden om voor mezelf te beginnen. Ik startte als eenmanszaak. Twee jaar later waren we met z’n vieren en nu heeft VHG zeventien medewerkers in vaste dienst en drie heel goede en trouwe zzp-ers. We hopen door te groeien naar een vast team van twintig en zouden graag nieuwe timmerlieden en glaszetters begroeten. Ook mensen zonder ervaring in het glaszettersvak zijn welkom. Wat we van sollicitanten vragen? Een goede instelling, collegialiteit en de wil om het vak te leren. Wij leiden je indien nodig met plezier op. Een telefoontje naar 0180-222333 of een mailtje naar [email protected] is voldoende.”

VHG Van Herk Glas bewijst al jaren dat snelheid, kwaliteit en vakmanschap uitstekend samen gaan en is in het bezit van het GBO vak certificaat. Men werkt voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Tot de opdrachtgevers behoren grotere en kleinere aannemers, verzekeringsmaatschappijen, winkelketens, de overheid, scholen, horecabedrijven, verenigingen van eigenaren en particulieren.

VHG Van Herk Glas levert en plaatst alle soorten glas, waaronder isolatieglas, floatglas, draadglas, gehard glas, figuurglas, gelaagd glas, kogelwerend glas en brandwerend glas. Daarnaast kan men bij de onderneming terecht voor spiegels en ventilatieroosters en –nieuw- kunststof- en aluminium kozijnen.

“Het gaat goed met de zaak”, stelt Dirk van Herk tevreden vast. “Een belangrijke stap in onze ontwikkeling was vijf jaar geleden het openen van een tweede vestiging in Nieuwerkerk. Ik heb dat destijds om twee redenen gedaan: 1. om de reistijd van een gedeelte van ons personeel te verkleinen en 2. omdat we vanuit een relatief groot pand onze bereikbaarheid in de richting van Rotterdam, Den Haag en Delft konden verbeteren. In die laatste gemeente doen we alle glasschades voor TU Delft. Daarnaast zijn we binnen een straal van 50 kilometer rond Nieuwerkerk dé glaszetter voor verzekeraar Univé. Ook daarom is het goed om op een centrale locatie te zitten.”

Dirk van Herk houdt niet alleen van zijn vak, hij geldt ook als een echte voetballiefhebber. “Ik ben ooit bij vv Capelle begonnen”, vertelt hij. “daarna heb ik jaren bij CKC gespeeld om er vervolgens nog tien seizoenen aan vast te plakken bij Dilettant. Drie jaar geleden ben ik gestopt met voetballen op een groot veld. Ik doe nog wél mee aan de zeven-tegen-zeven competitie op vrijdagavonden én ik trap nog regelmatig een balletje op de vroege zondagochtend bij CKC. Overigens heb ik zeker ook met vv Lekkerkerk een sterke band. VHG was één van de eerste businessclubleden en fungeert als sponsor van het G-team, waarin onder andere mijn neeg Pieter van Herk speelt. Heerlijk om ze bezig te zien. Dat team heeft een speciaal plekje in mijn hart. Genieten doe ik ook van mijn Businessclub-lidmaatschap. Vooral de excursies met de hele groep zijn elke keer geweldig! Ik beleef er veel plezier aan en ik vind het leuk om collega-ondernemers in een informele setting te zien en te spreken. Het is ook goed voor de business, want doordat je samen lid bent schuif je elkaar ook wel eens werk toe. Zo combineer je het aangename met het nuttige.”

Businessclub vv Lekkerkerk Dirk van Herk VHG Van Herk Glas Voetbalvereniging Lekkerkerk vv Lekkerkerk