Slap Lekkerkerk krijgt pak slaag

24 oktober 2021 14:15

Lekkerkerk speelde voor het eerst sinds hele lange tijd een uitwedstrijd bij titelkandidaat Hardinxveld. Na een slap begin, met de 1-0 in de derde minuut tot gevolg, werd Lekkerkerk op een grote nederlaag getrakteerd: 6-0.

Met de snelle 1-0 en het zwakke verweer van Lekkerkerk had de thuisploeg meteen het  gewenste scenario te pakken. Hardinxveld kan wachten op fouten van Lekkerkerk en liet de bal in de eerste twintig minuten veel al aan de bezoekers. Lekkerkerk leek iets beter in de wedstrijd te groeien totdat in de 21e minuut bij een spaarzame corner de verdediging van Lekkerkerk voor de tweede keer stond te slapen met als gevolg de 2- 0. Na deze goal kreeg Lekkerkerk een tweetal grote kansen om de aansluiting te forceren, maar helaas stond het vizier bij Faybian Hertstein niet op scherp. In de 36e minuut was Lekkerkerk op weg richting het strafschopgebied van Hardinxveld, maar na een verkeerde breedtepass zag de thuisploeg kans om via een snelle counter de 3-0 te scoren. Met deze stand werd de rust bereikt.

Na rust leek de thuisploeg het wel te geloven en liet men Lekkerkerk de bal. Daarbij creëerden de bezoekers een paar kleine mogelijkheden. Bij de eerste echte aanval van Hardinxveld was het in 63e minuut wel direct prijs. Kevin van Gent gleed een voorzet achter zijn eigen doelman. Na deze goal volgden in de 71e en 90e minuut nog de 5-0 en 6-0.

Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter droop Lekkerkerk gedesillusioneerd af en heeft het een week de tijd om de wonden te likken en zich te prepareren op de komende thuiswedstrijd tegen Groot-Ammers volgende week om 14.30 uur. In die partij zal er met meer beleving en inzet begonnen moeten worden om niet weer de gehele wedstrijd achter de feiten aan te lopen.

2021-10-23_Hardinxveld-Lkk_1_-_kopie.JPG

2021-10-23_Hardinxveld-Lkk_5_-_kopie.JPG