Ons 200e jeugdlid: David de Jong

3 december 2021 16:30

De jeugdafdeling van vv Lekkerkerk groeit als kool! Onlangs werd David de Jong als 200e jeugdlid ingeschreven! En dat liet onze club natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan.

David is 9 jaar oud en meldde zich vóór de herfstvakantie aan bij vv Lekkerkerk. "Een paar van mijn vrienden uit mijn klas waren al lid van de voetbalclub", vertelt de leerling van de KW-School. "Daardoor wilde ik ook! Ik speel nu in JO-10, een heel leuk team met een goede trainer,: Patrick Kuijf. Ik heb zelfs al een paar wedstrijden meegedaan. Eén keer als keeper, een keer op het middenveld en een keer als aanvaller. Het gaat best goed. Ik heb het naar mijn zin."

dat laatste geldt ook voor Erik-Jan Heuvelman, de jeugdvoorzitter van vv Lekkerkerk. "Het is écht een mooie mijlpaal: ons 200e lid inschrijven", zegt hij. "Nauwelijks een jaar geleden zaten we op een aantal van rond de 165, inmiddels gaan we al weer ruim over de 200 heen! David was echter nummer 200 en daar wilden we natuurlijk wél even bij stil staan. Vandaar dat ik hem een bijzonder cadeautje overhandig: een bal met daarop de handtekeningen van  de spelers van ons eerste seniorenelftal."

David de Jong neemt het presentje glunderend in ontvangst. "Da's  écht heel gaaf!", stelt hij vast. "Nee, met deze bal ga ik zeker niet voetballen. Ik bewaar hem op een mooi plaatsje in mijn kamer!"

Businessclub vv Lekkerkerk Jeugd jeugdcommissie