Lekkerkerk wint oefenduel tegen Rotterdam United

5 december 2021 15:00

Een mix van Lekkerkerk 1 en Lekkerkerk 2 won gisteren van 4e klasser Rotterdam United. Na een 1-0 ruststand stond het na 90 minuten 2-1 voor de Lekkerkerkse thuisploeg

Door de algehele afgelastingen van KNVB voor alle A-categorie-ploegen en het niet mogen/kunnen trainen, wilde Lekkerkerk graag een oefenwedstrijd spelen. Rotterdam United werd de sparringpartner. Door een tweetal oorzaken (werk en blessures) miste Lekkerkerk een aantal vaste basiskrachten, maar dat gaf de trainersstaf de gelegenheid om een aantal spelers van Lekkerkerk 2 een kans te geven. Ook terugkerende spelers na blessures konden weer hun eerste minuten gaan maken.

In de eerste helft begon debutant Gijs de Jong als voorstopper en speelde vanaf het eerste moment een verdienstelijke wedstrijd. Gijs zag net als de andere aanwezigen Lekkerkerk voortvarend beginnen. In de derde minuut was het al raak. Na een goeie aanval over de rechterzijde kon Martijn de Jong vanaf de rand strafschopgebied heerlijk binnen schieten. In het vervolg van de eerste helft bleef Lekkerkerk de bovenliggende partij en kreeg het na goeie acties van aanvoerder Bart Sterrenburg een aantal mogelijkheden en kansen. Spits Menno Reijmers had pech dat de grootste kans nog net voor de doellijn tot corner verwerkt kon worden. Tot aan de rust bleef de 1-0 op het bord staan.

In de rust en in het verloop van de tweede helft wisselde Lekkerkerk een paar spelers. Toch beef het spelbeeld hetzelfde. Lekkerkerk bleef de bovenliggende partij. In de 51e minuut werd het 2-0 na een goeie corner van Bart Sterrenburg. In eerste instantie werd de bal nog gekeerd maar Menno Reijmers was er als de kippen bij om de rebound van dichtbij binnen te tikken. Na deze 2-0 verslapte Lekkerkerk enigszins. Dat leidde in de 61e minuut tot de aansluitingstreffer van Rotterdam United. Na een rommelig moment in de Lekkerkerkse defensie viel de bal tussen de verdediging en de ingevallen doelman Denny de Waal. De snelle spits van de bezoekers schoot de opgelegde kans onhoudbaar binnen. Na deze goal was Lekkerkerk weer wat beter bij de les en gaf het in het vervolg geen grote kansen meer weg. Zelf creëerde het nog een paar mogelijkheden, maar gescoord werd er niet. Zodoende werd het eindsignaal van de prima leidende arbiter na 93 minuten bereikt.

2021-12-05_Lkk-RU_3_-_kopie.JPG

2021-12-05_Lkk-RU_4_-_kopie.JPG