Lekkerkerk verliest nipt bij Streefkerk

22 mei 2022 10:15

Lekkerkerk speelde gisteren de belangrijke uitwedstrijd bij Streefkerk. Beide ploegen hadden een overwinning nodig, Lekkerkerk om zich zo goed als veilig te spelen en de thuisploeg om zicht te houden op de derde plaats op de ranglijst. Na een vroege voorsprong in de vijfde minuut, keek Lekkerkerk bij de rust tegen een 2-1 achterstand aan na twee goals uit corners. Na een snelle 3-1 direct na rust, knokte Lekkerkerk zich terug tot 3-2. In het laatste kwartier viel de benodigde gelijkmaker niet meer, ondanks stevig aandringen.

Tegen het sterk presterende Streefkerk had Lekkerkerk minimaal een punt nodig in de strijd om nacompetitie te ontlopen. Lekkerkerk begon sterk aan de wedstrijd. Vanaf het eerste fluitsignaal zette het de thuisploeg onder druk. Dat resulteerde in een snelle 0-1. Uit een vrije trap van Gertjan Rothman scoorde Jeffrey Altheer via een lichte touche in de verre hoek. Na de goal bleef Lekkerkerk gevaarlijk. Na een goeie aanval over links kon Jeffrey Altheer na een goede individuele actie de bal vanaf de achterlijn voor geven. De bal kwam net niet op maat bij Bart Sterrenburg en kon zodoende ternauwernood weggewerkt worden door Streefkerk. Een paar minuten later slalomde Stan Burggraaf op een gelijksoortige manier door de verdediging van de thuisploeg. Ook nu kwam de bal net niet bij Bart Sterrenburg en viel de 0-2 wederom niet. De gastheren waren vooral via de supersnelle rechtsbuiten gevaarlijk, zonder dat er grote kansen uit voortkwamen. Het resulteerde in de 35e minuut wel in een hoekschop, die voor Lekkerkerk heel ongelukkig werd binnen gelopen bij de tweede paal. Een paar minuten later volgde een tweede corner, die op miraculeuze achter doelman Dillan Heijnen binnen viel. De bal belandde via de knie op de eigen bovenarm van een Streefkerk-speler. Daardoor veranderde de bal onverwachts van richting en viel tegendraads in de bovenhoek binnen. Tot aan de rust bleef de, voor Lekkerkerk ongelukkige en niet verdiende,1-2 op het scorebord.

Direct na rust was Lekkerkerk even niet scherp. De bal werd vanaf de linkerzijde voor gebracht. Op rand van het strafschopgebied kreeg de Lekkerkerkse verdediging de bal niet weg gewerkt. Na een kluts kapte de aanvaller van de thuisploeg zich knap vrij en schoot hard binnen. Het duurde even voordat Lekkerkerk deze tik te boven was, maar vanaf de 60e minuut ging het nadrukkelijk op zoek naar de aansluitingstreffer. Die viel in de 78e minuut. Een bal die tussen de verdediging en de keeper van Streefkerk viel, werd op waarde geschat door Jeffrey Altheer. Na de kluts met de keeper kapte  hij zich knap vrij bij de tweede paal en tikte binnen. Na de 3-2 ging Lekkerkerk op jacht naar de gelijkmaker. De thuisploeg kreeg daardoor veel ruimte om te counteren maar door uitstekend keeperswerk van Dillan Heijnen en een goeie reddende actie van Mike van Gent bleef het 3-2. Lekkerkerk drong aan maar kreeg geen grote kansen door het compacte verdedigen van Streefkerk. Ook vielen de ballen die in het strafschopgebied gepompt werden steeds net niet voor een Lekkerkerkse voet. Na 94 minuten floot de arbiter voor het einde van de wedstrijd.

Komende zaterdag week wacht de laatste thuiswedstrijd tegen Ameide. Lekkerkerk zal in die wedstrijd een resultaat moeten halen om zich definitief veilig te spelen. De aftrap is om 14.30 uur op het complex aan de Tiendweg-West.

2022-05-21_Streefkerk-Lkk_6.JPG

2022-05-21_Streefkerk-Lkk_1.JPG