In memoriam Aart de Vos

23 mei 2022 15:00

Op 12 mei 2022 is ons trouwe erelid van voetbalvereniging Lekkerkerk Aart de Vos, in de leeftijd van 86 jaar, overleden.

Binnen onze vereniging gold Aart als een rustig mens en  een gewaardeerd en zeer betrouwbaar lid. Tot op de hoge lijftijd van ruim 60 jaar heeft hij nog actief gevoetbald in een veteranenelftal en altijd op de rechtsbackpositie. Er moest wel iets bijzonders aan de hand zijn wilde hij afschrijven voor zijn voetbalwedstrijd.

Naast zijn voetbalactiviteiten heeft Aart heel veel voor de club betekent.  Hij heeft geen bestuursfuncties bekleed binnen de vereniging,  was geen prater maar een doener. Als er iets gebouwd of verbouwd moest worden wist men Aart te vinden. Nooit werd tevergeefs een beroep op hem gedaan. Met zijn achtergrond als uitvoerder van een bouwbedrijf had de club een vakman van klasse in huis. Een groot project dat Aart als uitvoerder heeft geleid was natuurlijk de bouw van de huidige kantine aan de Tiendweg West van 1971 tot 1973. Met de medewerking van heel veel vrijwilligers onder zijn bezielende leiding is er een prachtig clubhuis neergezet. Later zijn er ook nog de nodige uitbreidingen en verbouwingen uitgevoerd en altijd was Aart de uitvoerder. Ook de interne renovatie van de kantine in 1995 heeft hij als uitvoerder met de medewerking van veel vrijwilligers begeleid. Voor zijn bijzondere verdiensten is Aart in de algemene ledenvergadering van 21 november 1996 benoemd tot erelid.

Na zijn pensionering heeft Aart nog vele jaren deel uitgemaakt van de werkploeg. Aart kon met iedereen goed opschieten, was een sociaal mens en een graag geziene persoon. Veel mensen binnen de voetbalvereniging Lekkerkerk hebben dierbare herinneringen aan hem.

We verliezen in Aart een trouwe clubman, we zullen hem nooit vergeten.

Namens bestuur en leden van de voetbalvereniging Lekkerkerk wensen wij de familie veel sterkte en kracht dit verlies te kunnen dragen.

vv Lekkerkerk