Sterk Lekkerkerk handhaaft zich door dubbelslag Burggraaf

29 mei 2022 18:15

Lekkerkerk speelde gisteren de laatste en zeer belangrijke thuiswedstrijd van seizoen 2021-2022 tegen het al veilige Ameide. De thuisploeg had nog één punt nodig om zich te handhaven in de derde klasse. Voorafgaande aan de wedstrijd was een indrukkende minuut stilte ter nagedachtenis aan de op vrijdag plotseling overleden materiaalman en lid van verdienste Jan van Tol.
Na een goeie wedstrijd, waarin spits Stan Burggraaf zowel voor als na rust prachtig scoorde, bleven de drie punten in Lekkerkerk. Bij beide goals was aanvoerder Bart Sterrenburg de man van de assist. Door de verdiende overwinning speelt Lekkerkerk ook volgend seizoen op hetzelfde niveau.

2022-05-28_Lkk-Ameide_1.JPG

Lekkerkerk wist wat de opdracht was in de wedstrijd tegen Ameide. Er moest minimaal één punt behaald worden om zich definitief veilig te spelen. De eerste tien minuten was de wedstrijd in evenwicht, maar daarna was Lekkerkerk de bovenliggende ploeg. Wel verloor Lekkerkerk de ervaren Gertjan Rothman in de tiende minuut met een hamstringblessure. Gertjan werd vervangen door Stijn Ruberg die een zeer goede invalbeurt afleverde in de gehele verdere wedstrijd. Na 22 minuten kwam de beloning voor de thuisploeg. Na een op maat gegeven steekpass van Bart Sterrenburg kon de sterk spelende Stan Burggraaf alleen op de doelman van de gasten af. Met een sublieme stift in de kruising verschalkte Stan uitkomende goalie. Na de openingsgoal kreeg Stan in de 10 minuten erna nog een mogelijkheid en een grote kans om de wedstrijd voor Lekkerkerk nog beter in handen te krijgen. Helaas stond zijn vizier in de eerste helft niet meer helemaal op scherp. Ameide probeerde zich wel in de wedstrijd te knokken, maar Lekkerkerk speelde een goede eerste helft waarin het geen kansen weggaf. De Lekkerkerkse verdediging met de broers Van Gent, Floyd Versluis en de al genoemde Stijn Ruberg voetbalden zeer geconcentreerd met achter hen een zeer solide Dillan Heijnen. Na 47 minuten floot arbiter De Jong voor het einde van de eerste helft.

Door de minimale voorsprong van 1-0 moest Lekkerkerk ook de tweede helft scherp blijven. Dat lukte prima met de goed spelende en ervaren Jeffrey Altheer, de frivole Erwin de Groot en de jonge sterke Kjeld Boers. In de 68e minuut verdubbelde Lekkerkerk de voorsprong. Na een voorzet op maat van Bart Sterrenburg kopte Stan Burggraaf de bal prachtig in de bovenhoek. Daarmee was de wedstrijd beslist en kon Lekkerkerk zich gaan opmaken voor weer een seizoen in de derde klasse. De in de 75e minuut, voor Stan Burggraaf, ingevallen Faybian Hertstein had in de 80e minuut nog de 3-0 op zijn schoen, maar door de bal een tikkeltje te ver voor zich uit te spelen, kon de keeper van Ameide nog redding brengen. De prima spelende Senna van den Bosch liet zich in de tweede helft een aantal keer gelden met mooie acties. Ook Danny Hoogendoorn maakte in de laatste tien minuten nog zijn opwachting van de licht geblesseerde Erwin de Groot. Tot aan het laatste fluitsignaal gebeurde er niets noemenswaardig meer en na 94 minuten vond de scheidsrechter het genoeg.

Volgende week wacht de laatste wedstrijd van het seizoen in en tegen Alblasserdam. Lekkerkerk kan ontspannen en zonder stress toewerken naar die wedstrijd. De aftrap is om 14.30 uur op het complex van vv Alblasserdam.

2022-05-28_Lkk-Ameide_2.JPG

2022-05-28_Lkk-Ameide_3.JPG