In Memoriam Jan van Tol ( 1952-2022)

10 juni 2022 15:30

Bedroefd en vol ongeloof hebben we kennis genomen van het plotselinge overlijden van ons Lid van Verdienste Jan van Tol. Ons medeleven gaat uit naar zijn directe nabestaanden: zijn vrouw Ria en verdere familie.

We zijn erg geschrokken van het overlijden van Jan. We gaan iemand missen die heel nauw verbonden was met onze club. Reeds in zijn actieve voetbalcarrière heeft Jan vele werkzaamheden verricht voor onze verening. Een zeer betrouwbare kracht die nooit echt op de voorgrond trad, maar wel zijn eigen mening had over allerlei zaken.

Een kleine greep uit zijn rol als vrijwilliger : jeugdleider, keeperstrainer, mede organisator van toernooien, verzorgen van de muziek bij vele evenementen, medewerker van de werkploeg van de vereniging op maandag en donderdagmorgen, verzamelaar van het oud-papier op het parkeerterrein, oprichter van de harde kern van de vereniging, tot tweemaal toe commissielid in de organisatie van ons 60- en 75- jarig bestaan en last but not least de laatste jaren de materiaalman van de vereniging.

Een aanzienlijke lijst waarvoor hij terecht werd beloond als Lid van Verdienste van onze vereniging. Hij was bijzonder trots op deze decoratie.

In zijn laatste rol hebben we in de vereniging bijna allemaal wel met Jan te maken gehad. Of het nu om shirts ging, tassen, jassen, wedstrijd- en trainingsballen, hesjes; we konden voor deze zaken niet om Jan heen. Hij volgde alle wisselingen op de voet, zodat aan het einde van een seizoen alles weer bij hem werd ingeleverd om het seizoen daarna weer uit te kunnen reiken.

Bovenstaande maakt nog maar eens duidelijk dat we met het overlijden van Jan iemand gaan missen die voor de club veel belangrijk werk verrichte en bovenal een fijn en betrouwbaar mens was.

Jan bedankt voor alles wat je voor onze v.v. Lekkerkerk hebt gedaan. We gaan je erg missen maar wij zullen je nooit vergeten.