Presentatiegids vv Lekkerkerk beleeft trots jubileum

26 oktober 2022 13:30

Onlangs werd de tiende editie van het fraaie, fullcolour magazine huis-een-huis verspreidt in Lekkerkerk. Een mooie mijlpaal voor het fullcolour magazine en onze vereniging, die met het blad andermaal een fraai visitekaartje heeft afgegeven.

Sponsorcommissielid en bestuurslid Fred Alblas is dé drijvende kracht achter de presentatiegids. Hij zet het magazine op, onderhoudt de contacten met de drukker (Drukzo), de vormgever (Bram Borsje) en de fotograaf, regelt de advertenties en schrijft een aantal verhalen; om maar wat disciplines te noemen. Op het eindresultaat mag hij inmiddels alweer tien keer trots zijn.

De ambitie om een presentatiegids uit te brengen ontstond in seizoen 2011-2012, de periode waarin Hans Scheffer hoofdtrainer was bij vv Lekkerkerk, weet Fred Alblas nog goed. “Hans had een eigen drukkerij en vond het een leuk idee om de voetbalclub zich op een aansprekende manier te laten presenteren. Het bestuur was er al net zo enthousiast over, reden om het project op te starten. Bij de start van seizoen 2012-2013 verscheen de eerste uitgave van het blad met op de cover toenmalig voorzitter Rokus den Besten, trainer en presentatiegidssponsor Hans Scheffer en het G-team van vv Lekkerkerk.”

Het magazine sloeg meteen aan en scoorde heel wat complimenten op het gebied van vormgeving, uitstraling en inhoud. Drie goede  redenen om het initiatief een vervolg te laten krijgen. Met sinds 2015 Scheffers bedrijf Drukzo als zeer gewaardeerd faciliterend sponsor.

Het werven van adverteerders voor de presentatiegids behoort tot de leukere en relatief gemakkelijke vrijwilligerstaken van Fred Alblas, stelt hij grijnzend vast. “Het kost me jaarlijks niet meer dan een middag om ze aan het magazine te verbinden. “En ze zijn trouw hoor. Vrijwel iedereen doet jaarlijks mee. Dat betekent vaak dat het blad vaak al in een vroeg stadium is ‘volgeboekt’. Een jaar of zes geleden leverde me dat een reactie op van Dirk de Wild. Hij wilde ook graag advertentieruimte met zijn toenmalige bedrijf, maar ik zat al aan de maximale omvang van veertig pagina’s. Dirk reageerde inventief: ‘Breid hem maar uit naar 44, inclusief mijn reclame-uiting. Voor die andere drie pagina’s zorg ik wel voor ondernemers die mee doen! Dirk ging op pad en had het binnen de kortste keren voor elkaar! Mooi verhaal, hè?!”

Vv Lekkerkerks presentatiegids ziet er niet alleen uitnodigend en glossy uit, ze geldt ook als ‘barometer’ voor hoe de vereniging er voor staat, vindt Fred Alblas, terwijl hij door de editie 2022-2023 bladert. “Het gaat goed met onze club. Je ziet het aan het groeiend aantal teams, aan ons gevarieerde sportaanbod en aan de enthousiaste verhalen van leden, vrijwilligers en sponsors. Ook financieel is de club gezond. Via de presentatiegids laten we zien dat we een springlevende en uitnodigende vereniging zijn. Een soort visitekaartje is het. En ja, daar mogen we met z’n allen best trots op zijn.”

Businessclub vv Lekkerkerk Jeugd Krimpenerwaard fred Alblas vv Lekkerkerk