Sterke competitiestart voor Lekkerkerk 2

2 november 2022 17:00

Lekkerkerk 2 is de competitie in de derde klasse goed begonnen. De ploeg van de nieuwe trainer Romeo el Bouazatti haalde uit de eerste drie wedstrijden zeven punten en doet mee in de top van deze klasse. Een terugblik op de competitiestart.

In de eerste competitiewedstrijd kreeg Lekkerkerk het Rotterdamse Zwarte Pijl op bezoek aan de Tiendweg-West. Voor deze wedstrijd waren de jeugdspelers Sebastiaan Vriens, Finn van Kooten en Roger Cordoba Puente (alle JO-17) toegevoegd aan de selectie. Lekkerkerk begon goed aan het duel en had in de eerste fase veelvuldig balbezit. Tot grote kansen kwam de thuisploeg in de openingsfase niet. Zwarte Pijl beet ook van zich af, maar de Rotterdammers wisten het doel van keeper Denny de Waal niet te vinden. Halverwege de eerste helft opende Lekkerkerk de score. Aanvoerder Ivo Reijmers zette de thuisploeg op 1-0. Even later kon aanvaller Youssouf Alssabag vanaf eigen helft alleen op de Rotterdamse doelman af. Hij werkte netjes af en zette Lekkerkerk op een comfortabele 2-0 voorsprong. Nog voor rust viel Alssabag met een blessure uit en werd vervangen door Cordoba Puente.

Na de pauze ging Zwarte Pijl op jacht naar de aansluitingstreffer. De Rotterdammers voerden de druk op, maar de verdediging onder leiding van Niels Molenaar, Jeffrey Brown en Floyd Versluis hield stand. Halverwege de tweede helft wist Zwarte Pijl toch een gat in de Lekkerkerkse defensie te vinden en werd het 2-1. In de slotfase drongen de gasten verder aan, maar aan de stand veranderde niets. Lekkerkerk boekte een zwaar bevochte zege en opende het seizoen met een driepunter.

Klinkende zege op Ommoord

Voor de tweede wedstrijd kwam Ommoord naar Lekkerkerk. De Rotterdamse ploeg had eerder van Zwarte Pijl verloren, dus er lagen kansen voor Lekkerkerk op een tweede zege. De thuisploeg nam vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief en wist Ommoord terug te dringen. Het overwicht leverde nog voor rust een comfortabele 3-0 voorsprong op. Net als tegen Zwarte Pijl tekende aanvoerder Ivo Reijmers voor de openingstreffer. Pieter Otten zorgde met twee fraaie treffers voor de ruime voorsprong bij rust.

Na de pauze kwam het duel meer in evenwicht en kreeg ook Ommoord een paar kansen. Trainer El Bouassati bracht opnieuw twee jeugdspelers binnen de lijnen. Jens Terlouw en Luuk van Zwienen uit de JO-19 vielen in. Evan Smits (eveneens JO-19) was in de basisopstelling als rechtsachter gestart. De twee invallers zorgden voor een mooi slotakkoord. Terlouw wist zich aan de rechterkant vrij te spelen en zijn voorzet bereikte Van Zwienen. De linkeraanvaller rondde beheerst af en bracht de eindstand op 4-0. Daarmee behield Lekkerkerk ook na twee wedstrijden de volle buit.

Gelijkspel in slotfase tegen Rotterdam United

De eerste uitwedstrijd was er een tegen Rotterdam United. In Rotterdam-West had Lekkerkerk het moeilijk en keek al na een paar minuten tegen een achterstand aan. Invaller-doelman Ahmet Amoud (Zo-2) ging onder een hoekschop door en een Rotterdamse aanvaller kopte de 1-0 binnen. Gelukkig herstelde Lekkerkerk zich snel. Nog geen twee minuten later was de stand weer in evenwicht. Youssouf Alssabag volleerde knap van de rand van het strafschopgebied en zorgde voor 1-1. Lekkerkerk had moeite in balbezit en wist weinig te creëren. Nog voor de pauze profiteerde Rotterdam United en kwam de 2-1 ruststand in Rotterdams voordeel op het scorebord.

Na de rust probeerde Lekkerkerk de gelijkmaker te forceren, maar het spel bleef slordig en gehaast. Rotterdam United kwam op 3-1 en leek de wedstrijd daarmee te beslissen. Niets was echter minder waar. In de slotfase mocht Lekkerkerk weer hopen toen Niels Molenaar een slecht verwerkte vrije trap in het lege doel tikte: 3-2. Invaller Nils van Niekerk zorgde met een fraaie persoonlijke actie voor de gelijkmaker. Daarmee leed Lekkerkerk in een moeizame wedstrijd het eerste puntenverlies, maar toonde de ploeg karakter door de achterstand om te buigen naar 3-3.

Voor de komende wedstrijden staan er thuiswedstrijden tegen Bolnes, Capelle, CKC en Neptunus Schiebroek en een uitwedstrijd tegen VVOR op het programma. Een mooi programma om de mooie competitiestart een vervolg te geven.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard vv Lekkerkerk