Expert Mudde: Businessclub van 100 jaar!

18 november 2022 15:45

Het is maar weinig bedrijven gegeven om liefst 100 jaar te bestaan. Ons Businessclub Expert Mudde heeft deze bijzondere mijlpaal bereikt en bracht ter gelegenheid daarvan een uniek jubileumboek uit dat afgelopen donderdagavond gepresenteerd werd. Het eerste exemplaar werd overhandigd aan Roel Cazemier, oud-burgemeester van Krimpenerwaard.

Expert Mudde-eigenaar Robert Hofman is trots op ‘100 jaar Mudde in Bedrijf’, waarin de geschiedenis van de familieonderneming wordt beschreven en de lezers worden meegenomen naar het Lekkerkerk van vroeger. “Het is een mooi én compleet boek geworden, met dank aan schrijver Jan Timmer en vormgever Gerard Visser,” stelt Robert Hofman vast. “Leuk is ook dat er veel belangstelling voor is vanuit het dorp. We hebben dan ook besloten het boek in de verkoop te doen. In onze Expert-winkel en bij Boekhandel WMW SaNorMa is het te koop voor 17.50 euro.”

Komend voorjaar gaat Expert Mudde het eeuwfeest uitgebreid vieren met de klanten. Zij mogen rekenen op speciale jubileumacties. En uiteraard is het ook in de tussentijd prettig zaken doen met de winkel aan de Kerkweg in hartje Lekkerkerk. Bij Expert Mudde tref je een mooi assortiment in wit-, bruin- en grijsgoed, oftewel wasmachines, wasdrogers, koelkasten, vriezers, vaatwassers, inbouwapparatuur, inductiekookplaten, televisies, audio-apparatuur, laptops, tablets, smartphones en een keur aan accessoires variërend van batterijen tot en met stekkerdozen, oplaadkabels en pasfotoservice. Daarnaast staat Expert Mudde bekend om zijn voortreffelijke bezorg en installatieservice!

Robert Hofman is behalve ondernemer ook enthousiast sportliefhebber. “In mijn jeugd heb ik een aantal jaren bij vv Lekkerkerk gevoetbald,” vertelt hij. “Van mijn 15e tot met 17e combineerde ik het voetbal met atletiek, om er uiteindelijk voor te kiezen om me volledig op het hardlopen te gaan richten.”  Als atleet behaalde hij verschillende medailles bij nationale kampioenschappen in de veteranenklasse. “Met voetballen was ik een stuk minder succesvol,”, grijnst de Lekkerkerker. “Ik kon het redelijk, maar daar is wel alles mee gezegd, ha ha!”

Zijn zonen Tim en Mike spelen allebei bij vv Lekkerkerk. Mike in JO 19-1 en Mike in JO 15-1. “Het zijn allebei middenvelders, net als ik vroeger”, zegt ‘pa’. “En ze beleven veel plezier aan hun sport. Toen ze nog klein waren stond ik regelmatig langs de lijn om naar hun verrichtingen te kijken. Heden ten dage lukt me dat helaas vrijwel niet meer, omdat ik op zaterdag de handen vol heb in de winkel. Best jammer, maar je kunt helaas niet op twee plaatsen tegelijk zijn, hè!”

Businessclub vv Lekkerkerk Expert Groep Expert Mudde Krimpenerwaard Robert Hofman vv Lekkerkerk