Het vv Lekkerkerk van… Albert Jan Houweling: eens een spits, altijd een spits!

24 november 2022 20:30

Albert Jan Houweling is een spits van het zuiverste water. Zijn territorium beperkt zich tot het doelgebied van de tegenstander. Daar wacht hij op die ene kans om toe te slaan. Meevoetballen? Boeit hem niet. Eén-tweetjes-aangaan? Geen interesse. Een passeeractie? Geen prioriteit. Al dat soort randzaken leiden alleen maar af van zijn missie: van dichtbij scoren voor zijn G-team.

Ondertussen geniet Albert Jan van de sfeer bij zijn team en vereniging. Al sinds de oprichting van de G-afdeling is de 44-jarige inwoner van Schoonhoven erbij. Hij roemt de vereniging, zijn ploeggenoten en zijn trainers. En mist vrijwel geen training. Zoals het een echte vedette betaamt laat hij zich vervoeren naar het sportpark en terug naar zijn woonvoorziening in de Zilverstad. En overdag is hij één van de vaste gezichten van de kleine supermarkt in Schoonhoven. Albert Jan vult er de schappen, spiegelt producten, verricht schoonmaakwerkzaamheden, drinkt koffie met zijn collega’s, helpt mee met bezorgen en gunt iedereen zijn innemende glimlach. De ene week werkt hij van maandag tot en met vrijdag, dan weer is hij op woensdag vrij en op zaterdag in de winkel.

Voor wat betreft zijn vrije tijd staat vv Lekkerkerk op 1. Zijn andere grote voetballiefde is Feyenoord. En op 3 het Nederlands Elftal. Aan deze volgorde kan niet getornd worden. Net zoals zijn voetbalprincipes vaststaan. Eens een spits, altijd een spits. Was getekend, Albert Jan Houweling.

Businessclub vv Lekkerkerk G-voetbal Krimpenerwaard Vv Lekkerkerk