Matige tweede helft nekt Lekkerkerk tegen Hardinxveld

5 februari 2023 12:30

Lekkerkerk speelde de eerste thuiswedstrijd van de terugronde van de competitie tegen het lastige Hardinxveld. Na een vanuit Lekkerkerk-oogpunt redelijke eerste helft gingen de twee ploegen rusten met een verdiende 1-0 voor de thuisploeg. na rust kantelde de wedstrijd en pakte Hardinxveld via 1-2 de drie punten.

De gastheren begonnen gedisciplineerd aan de wedstrijd en hadden vanaf het begin controle. Het spel speelde zich vooral af op het middenveld. Voor beide doelen gebeurde in het eerste kwartier niet veel. Ook Dillan Heijnen kreeg weinig of geen moeilijke ballen te verwerken. Lekkerkerk ging geduldig op zoek naar gaatje in de verdediging van Hardinxveld. In de eerste 25 minuten leverde dat nog geen hele grote kansen op. Wel had Lekkerkerk dreiging via de snelle Faybian Hertstein die een paar schoten loste op het doel van de bezoekers. Na een klein half uur kopte Ferry den Hoed na een vrije trap van Gertjan Rothman van dichtbij binnen. Na deze goede goal hield Lekkerkerk controle over de wedstrijd en kreeg het een paar kansen om de tweede treffer te maken. Vooral een grote kopkans van Jeffrey Altheer na een perfecte voorzet van aanvoerder Bart Sterrenburg had een beter lot verdiend. De keeper van Hardinxveld hield de bal van dichtbij tegen zonder dat hij wist hoe hij dit deed. De bezoekers stelden daar slechts één mogelijkheid tegenover in de gehele eerste helft. Die kans verdween over het doel van Dillan Heijnen. Na 46 minuten floot scheidsrechter Den Hertog uit Schoonrewoerd voor de rust.

Na de pauze leek de wedstrijd door te gaan op de manier zoals de eerste helft gespeeld was. Twee ploegen die elkaar redelijk in evenwicht hielden, zonder dat er veel grote mogelijkheden te zien waren. De wedstrijd veranderde na de 1-1 in de 56e minuut. Na een domme overtreding op de rand van het Lekkerkerkse strafschopgebied kregen de bezoekers een vrije trap te nemen. De voorzet werd van dichtbij onhoudbaar binnen gekopt. Na deze gelijkmaker werd Hardinxveld sterker en kreeg het de overhand in het veld. Daarbij haalden ze alles uit de kast om de wedstrijd te winnen. De scheidrechter werd bij elke situatie continue bespeeld met appelleren en ageren. Ook grove overtredingen werden gebruikt om Lekkerkerk te ontregelen. Bij een tweetal harde charges op Erwin de Groot en Jeffrey Altheer waren rode kaarten op zijn plaats geweest. De arbiter van dienst wist die zware tackles echter niet op waarde te schatten en gaf in beide gevallen slechts een gele prent. In de 80e minuut viel de 1-2 na een corner. Ook nu werd de bal binnengekopt.

Na deze goal probeerde Lekkerkerk in het restant de gelijkmaker nog te realiseren. Hardinxveld loerde op een snelle counter en deed er verder alles aan om de wedstrijd dood te maken door tijd te rekken en blessures voor te doen. Ondanks het matige spel in de tweede helft ging Lekkerkerk vol voor een punt. Met een beetje meer geluk had dat ook nog kunnen gebeuren. Een overtreding op Jeffrey Altheer in het strafschopgebied werd door de scheidsrechter weggewuifd. Een kopbal van invaller Stan Burggraaf belandde in de 91e minuut nog op de lat en een paar scrimmages in het strafschopgebied vielen niet goed voor Lekkerkerk. Na 94 minuten vond de scheidsrechter het genoeg en floot voor het einde van de wedstrijd.

Lekkerkerk zal zich in de komende wedstrijd bij Bergambacht moeten herpakken De ontmoetng met ‘de buren’ begint de 15.00 uur.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard vv Hardinxveld vv Lekkerkerk