Matige derby met Bergambacht levert geen winnaar op

12 februari 2023 15:15

Lekkerkerk speelde zaterdag tegen de ‘buren’ in Bergambacht. Na een matige wedstrijd van twee kanten was zowel de ruststand als de eindstand 0-0. De wedstrijd verdiende geen winnaar, daardoor konden beide ploegen een puntje toevoegen aan hun totaal.

In de eerste helft had Lekkerkerk een heel licht overwicht op de thuisploeg. Tot grote kansen kwamen de bezoekers daarbij niet. In de 23e minuut was Gertjan Rothman met een vervaarlijke vrije trap dichtbij de 0-1. Zijn poging van ruim 20 meter belandde op de buitenkant van de paal. Bergambacht probeerde met cross passes achter de laatste linie van Lekkerkerk te komen. Na ongeveer een half uur spelen kon doelman Dillan Heijnen een vliegend schot van de rand van het strafschopgebied over kijken. Bij een paar corners van de thuisploeg was nog wel enige dreiging maar verder kwam Lekkerkerk niet echt in de problemen. Een Lekkerkerkse corner van Jeffrey Altheer kon ternauwernood over het doel getikt worden door de thuisploeg. Vijf minuten voor rust kreeg diezelfde Jeffrey Altheer de grootste kans van de eerste helft na een goede steekpass van Erwin de Groot. Alleen voor de keeper kon de sluitpost van Bergambacht redding brengen. Na een lange extra tijd floot arbiter Klerks uit Drunen voor de rust.

Na rust werd het spel van beide ploegen er niet beter op. Wel had de thuisploeg met opportunistisch spel meer dreiging dan in de eerste helft. Doelman Dillan Heijnen stond echter bij elke gevaarlijk ogende situatie paraat en hield zijn doel schoon. Na 25 minuten in de tweede helft kreeg Lekkerkerk weer wat meer grip op de wedstrijd en verscheen het dreigend in het strafschopgebied. Vooral Erwin de Groot werd een aantal keren het spelen bijna onmogelijk gemaakt. Na een prima aanval kwam de bal in de 83e minuut voor de voeten van invaller Stan Burggraaf. Die raakte de bal heel ongelukkig maar daardoor plofte de bal wel binnen. Na een laat vlagsignaal werd de goal echter afgekeurd. Een paar minuten daarvoor deed zich een soortgelijke situatie voor aan de andere kant van het veld. Ook hier werd een buitenspeldoelpunt van de thuisploeg afgekeurd. De wedstrijd stevende af op een gelijkspel. Uiteindelijk kwam die er ook, maar daarvoor moest Dillan Heijnen nog wel eenmaal gestrekt naar de verre hoek. In de 89e minuut pareerde hij een laatste plotselinge kans van de thuisploeg op zeer bekwame wijze. Na 92 minuten vond de scheidsrechter het voldoende en floot voor einde wedstrijd.

Volgende week is er geen programma. Dat komt voor Lekkerkerk wel gunstig uit want er zijn een paar spelers die al een paar wedstrijden met pijntjes spelen. Na de welkome onderbreking hervat Lekkerkerk over twee weken de competitie met een inhaal thuiswedstrijd tegen HSSC'61. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het complex aan de Tiendweg-West.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard vv Bergambacht vv Lekkerkerk