Het complete plaatje op automotivegebied

14 februari 2023 11:45

Ons Businessclublid Jeroen Kik beweegt zich met succes in de automotive-branche. Veel mensen uit de streek kennen inmiddels zijn bedrijf Autocentrum Krimpenerwaard, waar je uitstekend terecht kunt voor een breed scala aan jonge én scherp geprijsde occasions.. Inmiddels zijn Kik’s zakelijke activiteiten verder uitgebreid met garagebedrijf De Autowerkplaats en een eigen leasemaatschappij onder de naam Carlease Nederland.

Het begon allemaal met Autocentrum Krimpenerwaard. Een jong en fris bedrijf dat vooral via het internet in no time kopers uit heel Nederland naar Krimpen aan den IJssel wist te trekken en inmiddels is doorgegroeid naar een onderneming die jaarlijks zo’n 3.000 gebruikte auto’s afzet. De succesformule is eenvoudig: zorg ervoor dat je klanten al op internet een helder beeld hebben van het aanbod en eenmaal in de showroom hun verwachtingen minimaal geëvenaard zien worden. En dat allemaal tegen uiterst scherpe prijzen. “Onze medewerkers en de ontvangst maken het plaatje compleet”, zegt Jeroen. “De klanten krijgen zo de zekerheid dat alles klopt aan hun aankoop en de prijs-kwaliteitverhouding een heel goed gevoel oplevert. Het zorgt er voor dat mensen tevreden zijn en ook graag bij ons terugkomen voor een herhalingsaankoop.”

Omdat Autocentrum Krimpenerwaard veel aanvragen kreeg voor financial lease besloot Jeroen om ook daar bedrijfsmatig mee aan de slag te gaan. Zo werd in 2021 Carlease Nederland opgericht. “Voorheen besteedden we de financial leaseaanvragen uit,” vertelt hij. “Maar op een gegeven moment bedacht ik me dat we het ook zélf zouden kunnen aanbieden. Zo ontstond een nieuwe loot aan onze stam. Het bleek een juiste beslissing. Carlease Nederland voorziet duidelijk in die behoefte.”

Om het automotiveplaatje verder te completeren richtte Jeroen Kik in de zomer van 2022 De Autowerkplaats op. In een representatief pand met maar liefst acht bruggen, alle moderne apparatuur én een team van uitstekende monteurs kan iedereen met een particuliere of zakelijk gereden auto terecht voor onderhoud, reparatie, apk, bandenservice en nog veel meer. Uiteraard kunnen we ook mensen met een hybride of EV perfect van dienst zijn en hebben we de expertise in huis om ook ingewikkelde reparaties of revisies uit te voeren.

“De Autowerkplaats biedt de kwaliteit van een merkdealer tegen de prijs van een dorpsgarage”, daarmee geeft Jeroen meteen de grootste reden waarom zijn nieuwe onderneming al meteen na de start mag rekenen op een flinke klantenkring. “In dat opzicht sluit zij naadloos aan bij de filosofie van Autocentrum Krimpenerwaard. Prettig is ook dat we via De Autowerkplaats onze klanten van Autocentrum Krimpenerwaard ontzorgen met een goed garagebedrijf waar ze voor alles met betrekking tot hun auto terecht kunnen. Ik besef natuurlijk ook dat zoiets voor een koper uit Zeeland of Groningen niet handig is. Voor hen is het slimmer om dichter bij huis een gekwalificeerde garage te zoeken. Ook in dat geval blijft de door ons afgegeven garantie bij aankoop intact.”

Veel tijd om naar voetbal te kijken heeft Jeroen niet, temeer omdat de zaterdag steevast veel bezoekers naar de showroom van Autocentrum Krimpenerwaard voert. “Maar dat neemt niet weg dat ik me betrokken voel bij vv Lekkerkerk”, glimlacht de jonge ondernemer. “We zijn dan ook met veel plezier lid van de businessclub. Wanneer er uitstapjes op het programma staan ben ik er graag bij. Ook vinden we het enorm leuk dat er verschillende leden van vv Lekkerkerk bij ons een auto hebben gekocht en gebruik maken van de faciliteiten van De Autowerkplaats.”

Overigens heeft Jeroen altijd ruimte voor mensen die graag in De Autowerkplaats willen werken. “Jong of ouder, iedereen is welkom om dit mooie vak uit te oefenen of te leren. Als je over een gezonde dosis werkmentaliteit beschikt en je wilt ontwikkelen in een prachtig vak, dan bieden we je alle mogelijkheden, inclusief opleidingen. Belangstelling? Een telefoontje naar 0180-201999 is genoeg!”

Autocentrum Krimpenerwaard Businessclub vv Lekkerkerk Jeroen Kik Krimpenerwaard gebruikte autos vv Lekkerkerk