Verdiende driepunter voor Lekkerkerk tegen HSSC’61

26 februari 2023 10:30

Lekkerkerk speelde zaterdag de inhaalwedstrijd tegen HSSC'61 uit Hei- en Boeicop op het eigen complex. Na een vooral slordige eerste helft drukte Lekkerkerk na rust het gaspedaal vol in. Vijf minuten voor tijd werd Faybian Hertstein de matchwinnaar. De overwinning was dik verdiend vooral door het creëren van vele kansen die in de tweede helft onbenut bleven.

De eerste helft speelde de thuisploeg redelijk. De organisatie was prima verzorgd met een goed centraal duo Pim Molenaar en Ferry de Hoed. HSSC'61 speelde heel nadrukkelijk vanuit de omschakeling waarbij ze veelvuldig de sterke spits zochten die op zijn beurt dan de razend snelle linksbuiten zocht. Toch kwam de Lekkerkerkse verdediging slechts sporadisch in de problemen. Bij enkele spelhervattingen werden de bezoekers dreigend. Doordat Lekkerkerk veelvuldig slordig was in balbezit kwamen er ook voor de thuisploeg weinig mogelijkheden en kansen. In de 43e minuut kreeg spits Stan Burggraaf de grootste kans van de gehele eerste helft. Na een mooie passeeractie van de sterk acterende aanvoerder Bart Sterrenburg kreeg Stan de bal op een presenteerblaadje om de 1-0 binnen te koppen. Zijn kopbal belandde echter op de binnenkant van de paal en daarna stuiterde de bal in de handen van de goede doelman van HSSC’61. Na het missen van deze reuze kans gebeurde er tot aan de rust niets meer. Na 47 minute floot de prima leidende arbiter Schot uit Tholen voor de rust.

Aan het begin van de tweede helft begon HSSC’61 met een gevaarlijke aanval over de Lekkerkerkse linkerflank. Nadat deze dreiging voorbij was, leek Lekkerkerk ineens goed bij de les. Vanaf minuut 47 drukte de thuisploeg de bezoekers compleet vast op eigen helft. Bij twee sporadische counters en een zwabberbal van ruim 20 meter werden de gasten nog wel gevaarlijk. Prima keeperswerk en een wild ingeschoten bal voorkwamen een achterstand voor Lekkerkerk. De thuisploeg kreeg in de gehele tweede helft zoveel kansen op de verdiende voorsprong dat ze niet meer op één hand te tellen waren. Een schitterende poging van Faybian Hertstein werd door de uitstekende keeper van HSSC’61 via de lat over getikt. Een grote kans van good-old Gertjan Rothman belandde wederom op het aluminium en onder andere een drietal scrimmages in het vijfmetergebied werden door Lekkerkerk onbenut gelaten. De bal leek er niet in te willen in deze wedstrijd. Toch bleef Lekkerkerk nadrukkelijk op zoek naar die ene treffer. Met aanjager en sterk spelende Bart Sterrenburg voorop in de strijd viel de winnende treffer in de 85e minuut dan eindelijk. De snelle Faybian Herstein onderschepte een breedte pass in de verdediging van de bezoekers en wist daarna ook de keeper te verschalken. Zodoende stond de verdiende 1-0 dan toch op het scorebord. In het restant speelde Lekkerkerk de wedstrijd volwassen uit, mede door de in de loop van de tweede helft ingevallen Rick Looren de Jong, Jay de Jong en Youri van Dam voor Stan Burggraaf, Floyd Versluis en Faybian Hertstein.

Volgende week wacht de zware thuiswedstrijd tegen het sterke Drechtstreek. De uitwedstrijd leverde een zeer goede overwinning op voor Lekkerkerk. De bezoekers zullen ongetwijfeld op zoek gaan naar revanche. Lekkerkerk kan dus zijn borst nat maken. Met veel inzet, strijd en beleving is echter ook tegen deze sterke ploeg een goed resultaat mogelijk. Zoals gebruikelijk begint de wedstrijd om 14:30 uur op het complex aan de Tiendweg-West.