Perry Bakema nieuwe trainer van vv Lekkerkerk

4 maart 2023 12:00

Vv Lekkerkerk heeft Perry Bakema aangetrokken als nieuwe hoofdtrainer voor komend seizoen. De 30-jarige inwoner van Dordrecht volgt Dennis Schoonewil deze zomer op.

Zaterdagderdeklasser Lekkerkerk zocht een frisse, jonge en enthousiaste trainer die zich niet alleen richt op de selectie, maar ook oog heeft voor de ontwikkeling van jeugd. Perry Bakema beantwoordt in alle opzichten aan het profiel. Hij is momenteel bezig aan zijn eerste seizoen als trainer/coach van vv Sliedrecht-2, maar heeft, ondanks zijn nog jeugdige leeftijd, al vijftien seizoenen ervaring in het trainersvak.

“Dat ik al vroeg instapte heeft te maken met de knieproblemen waar ik als jeugdspeler al tegen aan liep,”, vertelt Bakema, die al op jonge leeftijd door NAC Breda werd gescout, maar zijn ambities al snel ingetoomd zag worden vanwege flinke kwetsuren. “Uiteindelijk heb ik na een lange periode van fysieke ups en downs gelukkig nog wél een aantal seizoenen bij GRC en Dubbeldam in het eerste elftal gevoetbald. Op mijn 22e echter kreeg ik wéér nieuwe knieproblemen en hield ik het actieve voetbal voor gezien om me geheel op mijn opleiding aan de HALO én het trainerschap te focussen. Training geven deed ik inmiddels al een tijdje bij onder meer de junioren van Dubbeldam. Drie jaar geleden kwam ik bij FC Dordrecht terecht waar ik de -16 ploeg trainde. Na twee seizoenen stapte ik over naar Sliedrecht 2 en straks wordt het vv Lekkerkerk. De huidige trainer Dennis Schoonewil ken ik van de trainerscursus. Toen ik de vacature zag was ik meteen enthousiast. Lekkerkerk is een echte dorpsclub die dit seizoen goed presteert met een prima spelersgroep. Ik op mijn beurt ben toe aan de eindverantwoordelijkheid over een eerste elftal en hoop de stijgende lijn die Lekkerkerk heeft ingezet vast te kunnen houden. Ik heb er verschrikkelijk veel zin in om na de zomer te beginnen bij deze mooie club!”

Businessclub vv Lekkerkerk Perry Bakema voetbal vv Lekkerkerk