Degelijk Lekkerkerk pakt verdiend volle winst tegen Drechtstreek

5 maart 2023 14:00

Lekkerkerk speelde zaterdag thuis tegen Drechtstreek. Na de 0-4 in de uitwedstrijd wilden de bezoekers graag wat rechtzetten. Na een gelijk opgaande eerste helft zonder echte kansen maakte Lekkerkerk na rust het verschil met drie goede goals. Op de uitslag was niets af te dingen. De ploeg van Dennis Schoonewil is dankzij de zege opgeklommen naar de tweede plek in de derde klasse D.

Voor rust waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. De bezoekers uit Papendrecht hadden iets meer de bal maar doelman Dillan Heijnen had niet bijster veel te doen. Enkele hoge ballen bij spelhervattingen werden door hem goed ingeschat en onschadelijk gemaakt. Aanvoerder Bart Sterrenburg speelde sterk en wist de verdedigers van de bezoekers goed bezig te houden. Lekkerkerk kreeg gedurende de eerste helft een paar schietkansen maar resultaat leverde dat niet op. De goed leidende arbiter De Goeij uit Oss floot na 47 minuten voor rust.

Lekkerkerk kwam sterk uit de kleedkamer. In de 48e minuut versnelde Faybian Hertstein maar weer eens over de linkerzijde. Zijn voorzet bij de eerste paal werd door Jeffrey Altheer prima binnen getikt. De bal achter zijn standbeen langs was iedereen bij Drechtstreek te machtig. Drechtstreek probeerde de gelijkmaker te forceren, maar deed dat zonder overtuiging. In de 68e minuut legde de zeer verdienstelijk spelende Jay de Jong de bal tussen de verdedigers en de keeper van de bezoekers. Aanvoerder Bart Sterrenburg zag wel brood in deze bal en ging het duel aan met de doelverdediger van Drechtstreek. Vervolgens kwam de bal voor de voeten van Jeffrey Altheer. Die produceerde met de punt van zijn schoen zijn tweede treffer. Na deze goal probeerden de gasten uit Papendrecht nog wel de aansluitingstreffer te forceren, maar dat gebeurde zonder overtuiging. De in de 89e minuut ingevallen Maxwell Jansen maakte in de 90e minuut met zijn eerste balcontact op voortreffelijke wijze de derde goal voor Lekkerkerk. Na een goede aanval over rechts leverde Gertjan Rothman de bal af bij Maxwell. Zijn bekeken schot van 16 meter viel over de keeper in de verre kruising. Deze prachtige goal sloot een goede wedstrijd van Lekkerkerk prima af. Na drie minuten extra tijd vond de scheidsrechter het genoeg en floot voor einde wedstrijd.

Komende zaterdag wacht het sterke Meerkerk. De thuiswedstrijd leverde een 2-1 winst op na een enerverende wedstrijd. De gastheren zullen zeker op zoek gaan naar revanche. Lekkerkerk kan dus zijn borst nat maken. Met veel inzet, strijd en beleving is echter ook tegen deze ploeg een goed resultaat mogelijk. De wedstrijd begint om 14:30 uur op het complex aan de Burcht in Meerkerk.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard voetbal vv Drechtstreek vv Lekkerkerk