Loick en Julien Kolthof: broers in het zwart-wit

10 maart 2023 16:30

Loick en Julien Kolthof hebben minimaal twee dingen gemeen: ze zijn broers én ze voetballen allebei bij vv Lekkerkerk. Loick (16) speelt in JO 17-1, Julien (10) in JO 11-2.

Voor Loick, bezig aan zijn examenjaar op de Havo, is vv Lekkerkerk al de derde club in zijn bestaan als voetballer. “Ik ben begonnen bij Dilettant,” vertelt hij. “We woonden toen nog in Krimpen aan de Lek, vandaar. Na onze verhuizing naar Lekkerkerk wisselde ik van club. Ik was 9 toen ik bij vv Lekkerkerk in de D-jeugd terecht kwam. Tussendoor heb ik nog bij Spirit gespeeld. Dat bleef beperkt tot één seizoen, want ik kwam een beetje klem te zitten qua tijd en school. Toch bewaar ik mooie herinneringen aan dat ene jaar in Ouderkerk. Heb er veel geleerd.”

Julien is alweer vijf jaar lid van vv Lekkerkerk. Hij heeft het er erg naar zijn zin. “Het is een leuke club, zeker ook omdat er veel georganiseerd wordt naast de trainingen en de wedstrijden,” vertelt de leerling van de Eben Haezerschool. Julien is een echte ‘teamplayer’ die als linksachter niet alleen dynamiek in het spel brengt, maar ook creatief is en regelmatig mooie dribbels en prima passes laat zien. Zijn oudere broer Loick valt op met zijn goede techniek, zijn harde schot en zijn slimme ingevingen. In JO 17-1 speelt hij meestal op het middenveld of als vleugelaanvaller. “Ik maak deel uit van een team dat best veel voetbalkwaliteit heeft,”, zegt hij. “Het is alleen wel eens jammer dat we daar vaak te weinig mee doen. Als we als groep wat serieuzer zouden zijn dan kunnen we veel beter presteren.”

Julien ziet zijn JO 11-2 team als een gezellige ploeg en voetbalt vooral voor zijn plezier. Seizoen 2022-2023 leverde tot nog toe wisselende resultaten op. “In het eerste deel ging het hartstikke goed en werden we kampioen,” blikt hij terug. “En daarna verloren we een klasse hoger veel wedstrijden. We zijn nu aan deel 3 begonnen. Hopelijk gaan het dan weer lekker draaien.”

Businessclub vv Lekkerkerk Jeugd Krimpenerwaard jeugdcommissie vv Lekkerkerk