ASH Hoveniersbedrijf: sterke binding met vv Lekkerkerk

18 maart 2023 11:45

Arno Snoek heeft een fijn gevoel bij vv Lekkerkerk. Zelf trapt hij er graag een balletje in het kader van 7 tegen 7 en gaat hij als voetbalvader en lid van de Businessclub door het leven.

“In mijn jongere jaren was ik lid van vv Bergambacht”, vertelt de oprichter en eigenaar van ASH Hoveniersbedrijf. “Om vervolgens op mijn 21e te stoppen. Ik begon met voetballen in de D-tjes en heb er uiteindelijk het eerste zaterdagteam gehaald. Daarna was het klaar. Ik was net voor mezelf begonnen met mijn hoveniersbedrijf en ging ook op zaterdagen werken. Als ik niet was gaan ondernemen had ik misschien wel een aantal jaren  in het eerste elftal kunnen spelen. Wat voor type speler ik was? Een niet al te technische centrale verdediger die er stevig in kleunde, ha ha. Er was een seizoen bij waarin ik een keer of vijf met een rode kaart kon inrukken.”

Arno Snoek groeide op in Bergambacht waar zijn vader een veehouderij had. Na de afronding van zijn opleiding aan de Land- en Tuinbouwschool koos junior er voor om als zelfstandig hovenier aan de slag te gaan. “Op zich wilde ik ook best boer worden, maar mijn broer wilde het nog net even ‘grager’”, glimlacht de al jaren in Lekkerkerk woonachtige ondernemer. “Mijn eerste jaren in het hoveniersvak werkte ik in mijn eentje. Daarna kreeg ik in de persoon van Giulio Visentini een vaste maat die overigens ook voor zichzelf werkte. Op een gegeven moment nam het werk zo toe dat ik mensen in dienst ging nemen. Momenteel heeft ASH Hoveniersbedrijf zes medewerkers in vaste dienst, een vut-ter die met veel plezier voor ons actief is. En dan is er nog altijd Giulio. Hij werkt nog altijd op dezelfde basis voor ASH als destijds. Ik wil hem niet in dienst nemen omdat hij een vriend is en ik geen werkgever-werknemer verhouding met hem wil.”

ASH hoveniersbedrijf staat in de regio uitstekend bekend vanwege zijn vakwerk, het gebruik van solide materialen én het feit dat Snoek en zijn mannen hun afspraken altijd nakomen. ASH is inzetbaar voor een keur aan disciplines, variërend van tuinontwerp In samenwerking met een tuinarchitect) , tuinaanleg, tuinonderhoud, straatwerk, het beplanten en verlichten van tuinen en houtwerk. Bij dat laatste kun je denken aan het plaatsen van beschoeiingen, schuttingen, vlonders, tuinhuizen en nog veel meer. “Ons werkgebied is vooral de Krimpenerwaard,” vertelt Arno Snoek. “Onze klantenkring bestaat voornamelijk uit particulieren, al zijn er ook aardig wat bedrijven die graag een beroep op ons doen.”

Als voetbalminnend inwoner van Lekkerkerk is het voor Arno Snoek een vanzelfsprekendheid om vv Lekkerkerk als businessclublid te supporten. “Hoewel ik een Bergambachtse achtergrond heb, mag ik vaststellen dat vv Lekkerkerk écht mijn club is geworden,” stelt hij vast. “Toen we in Lekkerkerk kwamen wonen vroegen een paar vrienden om lid te worden van de vereniging. Een betere manier om het dorp te leren kennen kun je niet verzinnen! Ik voelde me er binnen de kortste keren thuis en kan enorm genieten van de gezelligheid hier. Dat ik me ook aansloot bij de businessclub zag ik als een logische stap. Ik doe vooral mee omdat ik het belangrijk vind dat wij als ondernemers helpen om deze mooie voetbalvereniging in stand te houden. De jeugd moet nu en in de toekomst lekker ,kunnen blijven voetballen, de blijvende support van het bedrijfsleven is daarom een must.”

ASH Hoveniersbedrijf Businessclub Lekkerkerk Hovenier Lekkerkerk vv Lekkerkerk