Sponsorcommissie v.v. Lekkerkerk

Op gebied van sponsoring is voetbalvereniging Lekkerkerk is altijd toonaangevend en vernieuwend geweest in de lokale en regionale sportwereld. De oprichting van de Businessclub van de vereniging is één van de voorbeelden hiervan. De inmiddels ongeveer 70 leden van de Businessclub hebben van deze ontwikkeling dankbaar gebruik kunnen maken. Naamsbekendheid en publiciteit hebben zorg gedragen voor een begrip van de sponsornamen in de regio.

De steun van de leden van de Businessclub laat zich vanzelfsprekend als eerste vertalen in financiële termen. Van het gegenereerde geld wordt standaard een substantieel deel geïnvesteerd in de jeugdafdeling van de vereniging. Te denken valt aan hierbij aan de aanschaf van materialen maar zeker ook aan opleiding en begeleiding van trainers en scheidsrechters. Middels deze steun is de vereniging in staat een deel van haar primaire doelen te realiseren maar heeft ook met de Businessclub de beschikking gekregen over een netwerk aan bedrijven.

Met de naam “netwerk” is ook het trefwoord gevallen dat veel bedrijven de afgelopen jaren heeft doen besluiten lid te worden van de Businessclub. Uiteraard gunt men de club de financiële ondersteuning en speelt bij veel bedrijven de sociaal-maatschappelijke betrokkenheid een rol. Maar daarnaast hoeft er niet verhuld te worden dat een zakelijk belang ook een rol mag spelen.

De uitstraling van de Businessclub van voetbalvereniging Lekkerkerk is verhoogd door drie maandelijkse pagina’s te vullen in de veel gelezen steekkrant IJssel- en Lekstreek. Bovendien is er negen maal per jaar ruimte voor één van de leden van de Businessclub om zich te presenteren in met een redactioneel artikel over hun bedrijf.

Veel business-to-business contacten worden gelegd en (zakelijke) vriendschappen worden gesloten tijdens het bezoeken van de jaarlijks georganiseerde Businessclub-evenementen. De afgelopen jaren georganiseerde evenementen verliepen in een uitermate geanimeerde sfeer waar de leden van de Businessclub zich heel erg thuis voelden. Zij kijken elk jaar weer vol verwachting uit naar deze Businessclub-evenementen.

De Commissie Sponsoring van VV Lekkerkerk is uiteraard altijd benaderbaar voor nadere uitleg over de Businessclub en over andere sponsorvormen bij VV Lekkerkerk.

Commissie Sponsoring VV Lekkerkerk

Fred Alblas Bestuurslid Commissie Sponsoring 06-54940704