Woord van de voorzitter

Ik loop hier inmiddels toch alweer aardig wat weken rond dus daarom even wat tekst over wat ik als nieuwbakken voorzitter ben tegengekomen. Allereerst heb ik mijn begintijd hier bij de club gebruikt om vooral met zoveel mogelijk mensen te spreken. Dat waren mooie gesprekken. Ze gaven mij een helder beeld van het reilen en zeilen van de vereniging en ik merkte ook vooral hoe onze club gedragen wordt door een harde kern van zeer loyale en gepassioneerde supporters. Sommigen van hen gaan al tientallen jaren met de club mee en verdienen een prominente plaats in onze rijke historie. Over de rijke historie had ik het al in mijn nieuwjaarstoespraak. Het boek ‘Zwart Wit op Groen’ schetst een kleurrijk beeld van deze historie. Prachtig te lezen hoe we in de beginjaren op een weiland in de Loet voetbalden. Dat was alleen per schouw bereikbaar, er hingen visnetten in de zelf getimmerde doelen en de sloot diende als zij- en achterlijn en na de wedstrijd als douche. En ook toen al zo’n harde kern aan leden en supporters die de club droegen.

Dat is een grote kracht. Tegelijkertijd is het een kwetsbaarheid. Namelijk als een paar van deze leden zouden wegvallen is dat een probleem voor de club. Daarom hebben we als bestuur afgesproken dat het vergroten van de groep vrijwilligers een belangrijk doel is voor het komende jaar. Vele handen maken licht werk. Er valt voor iedereen wat te doen; of je nu wilt helpen met vlaggen, achter de bar wilt staan of goed bent in organiseren, we zijn enorm blij met je hulp. Spreek ons aan op de club of registreer je direct via de link: