Rechten & plichten

Rechten en plichten verbonden aan het lidmaatschap
van V.V. Lekkerkerk

Aan het lidmaatschap van onze vereniging zijn de volgende rechten en plichten verbonden:

1. Het lidmaatschap wordt aangevraagd door het invullen van een inschrijfformulier

2. Bij inlevering worden verwezen naar de “Statuten” en het protocol "Sportiviteit & Respect" op de website van de v.v. Lekkerkerk, die voor ieder lid van toepassing zijn, waarna het lidmaatschap een feit is.

3. Ieder lid is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van naam, adres, woonplaats, bankrekeningnummer, actueel e-mail adres en telefoonnummer.

4. Het lid krijgt informatie over indeling in een team en de trainingstijden en is vanaf dat moment gerechtigd aan trainingen en wedstrijden (mits in het bezit van een geldige spelerspas) deel te nemen. Voor informatie over wedstrijdprogramma’s wordt verwezen naar de (digitale) weekbrief en de website

5. Beëindiging van het lidmaatschap vindt plaats door dit schriftelijk te melden aan het secretariaat. Bij tussentijdse beëindiging is de contributie gewoon voor het volledige seizoen verschuldigd.

6. Seniorleden zijn, indien zij geen vrijwilligerswerkzaamheden verrichten, verplicht om periodiek de met hem/haar overeengekomen werkzaamheden uit te voeren. Op het niet nakomen hiervan staat als sanctie dat het betreffende senior lid is uitgesloten voor het deelnemen aan verenigingsactiviteiten (wedstrijden en trainingen) totdat de overeengekomen werkzaamheden zijn ingehaald. Betreffende senior lid moet zelf initiatief nemen om de overeengekomen werkzaamheden in te halen. Pas na het inhalen zullen de sanctie maatregelen worden beëindigd. Hierbij wordt verwezen naar de procedure “Het verrichten van verplichte werkzaamheden”.

7. Ouders van jeugdleden worden dringend verzocht om regelmatig verenigingsactiviteiten te ondersteunen.

8. Contributie wordt per jaar betaald en automatisch geïncasseerd. Bij hoge uitzondering is het mogelijk om via automatische incasso per kwartaal te betalen. Bij niet tijdig betalen volgt een herinnering (kosten € 5,00). Is na vier weken nog niet betaald, dan volgt uitsluiting van deelname aan verenigingsactiviteiten totdat er is betaald.

9. Administratiekosten voor gele/rode kaarten worden aan het betreffende lid in rekening gebracht. Mocht vier weken na factuurdatum niet betaald zijn, dan volgt een herinnering (kosten € 3,50). Is dan na twee weken nog niet betaald, volgt uitsluiting van deelname aan verenigingsactiviteiten totdat er betaald is.

10. KNVB-boetes voor collectief wangedrag c.q. opstootjes worden verhaald op het betreffende elftal

11. Indien een nieuw lid afkomstig is van een andere vereniging heeft het bestuur het recht bij zijn oude vereniging te informeren naar zijn antecedenten en op grond daarvan het lidmaatschap eventueel te blokkeren.

12. Ieder lid is gehouden aan het protocol ”Protocol Seksuele Intimidatie v.v. Lekkerkerk”. Het protocol is gepubliceerd op de website.