VV Lekkerkerk 1 - Schoonhoven 1

Schoonhoven 1

10 februari 2018 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag speelde Lekkerkerk de derby thuis tegen Schoonhoven. De thuisploeg had nog wat goed te maken na de uitwedstrijd in Schoonhoven na een kansloze 4-1 nederlaag. Voor zowel Lekkerkerk als de bezoekers was het resultaat heel belangrijk. De punten zijn voor beide hard nodig om in de 3e klasse te blijven.

Het begin van Lekkerkerk en van Schoonhoven was rommelig. De bezoekers probeerden vanuit een snelle omschakeling gevaarlijk te worden. Dat lukte een aantal keer voor rust door fouten aan de zijde van de thuisploeg. Gelukkig stak keeper Robin Schiedon in prima vorm en behoedde hij Lekkerkerk voor een achterstand door een paar goeie reddingen. Vooral een hard schot dat hij met zijn vingertoppen tegen de paal duwde, was nodig. Lekkerkerk stelde hier veel inzet en strijd tegenover. Dat resulteerde in een groot aantal corners die gevaarlijk waren. Een inzet van Martijn de Jong werd van de lijn gehaald en ook een kans van Nils van Niekerk leverde geen goal op. De zeer warrig leidende scheidsrechter floot na 46 minuten voor rust met 0-0 Op het scorebord.

Na rust werd het spel van beide kanten niet beter. Het rommelige spel van de 1e helft werd gewoon doorgezet. Lekkerkerk kreeg in de 66e minuut een vrije trap aan de zijkant van het veld net buiten het strafschopgebied. Kevin van Gent nam de bal die keurig werd binnen gekopt door spits Kevin Liefhebber. Kevin had een lastige middag tegen een boomlange voorstopper maar vond wel zijn moment om te scoren. Schoonhoven zette na de goal Lekkerkerk direct vast op eigen helft. Dat resulteerde in een afgekeurde goal vanwege buitenspel en in de 70e minuut de gelijkmaker. Op een schot op de lat werd her best geanticipeerd door een speler van Schoonhoven. Helaas kon keeper Robin Schiedon de bal net niet meer keren. De laatste 20 minuten kon het alle kanten op. Beide elftallen kregen kansen om de overwinning binnen te slepen, maar na 94 minuten stond er uiteindelijk 1-1 op het scorebord.

Een matige wedstrijd waarin wel veel strijd en inzet was, leverde voor beide ploegen een punt op. De wedstrijd verdiende geen winnaar, het gelijkspel was wel op zijn plaats. De bezoekers waren in omschakelmomenten wat geraffineerder maar de kansen verhouding was over de hele wedstrijd in balans. Volgende week staat de belangrijke wedstrijd op het programma bij Leonidas. De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Vandaag waren Oliver Demkow en Tygo Kuijf de pupillen van de week. De bijbehorende ballen met handtekeningen waren, zoals gebruikelijk dit seizoen, gesponsord door: