Lekkerkerk 1 - HBSS 1

HBSS 1

31 maart 2018

LEKKERKERK WINT BELANGRIJK DUEL VAN HBSS: 4-0

Afgelopen zaterdag stond de belangrijke thuiswedstrijd op het programma tegen HBSS, de ploeg die 1 plaats hoger op de ranglijst staat. De uitwedstrijd leverde eerder dit seizoen een 1-1 gelijkspel op. Het belang van de wedstrijd was vooraf duidelijk. De 3 punten moesten in Lekkerkerk blijven.

Lekkerkerk begin de wedstrijd met dezelfde basis 11 als vorige week tegen VVOR. Ondanks de 2-0 nederlaag had Lekkerkerk goed gespeeld en vertrouwen opgedaan. Lekkerkerk wilde de goeie lijn doortrekken tegen de gasten uit Schiedam. Dat lukte al binnen 40 seconden. Vanaf de aftrap kwam de bal via een goede combinatie bij Martijn de Jong terecht. Martijn speelde op de achterlijn 2 man uit en legde de bal terug in de 5 meter zone. Door paniek bij de bezoekende verdedigers verdween de bal via een kluts in het doel van de verbouwereerde keeper van HBSS. Een ongekende weelde voor Lekkerkerk, zo'n vroege voorsprong.

Na de goal had de thuisploeg wel enige moeite met het spel van HBSS. Vooral met de 3 om de beurt inschuivende centrumverdedigers had Lekkerkerk enige moeite. Die wisten veel de 2 snelle en behendige buitenspelers en de kleine maar behendige spits te bereiken. HBSS had vooral in de 1e 25 minuten veel meer de bal als Lekkerkerk. Ook corners en vrije trappen leverde met veel lange spelers gevaarlijke momenten op voor het doel van de goed keepende Robin Schiedon. Eenmaal bracht Mike van Gent redding op de doellijn na een poging van HBSS. Vanaf de 25e minuut kwam de thuisploeg weer wat meer aan voetballen toe. Na een goeie aanval kwam de bal bij Bart Sterrenburg die met een mooie boogbal Martijn de Jong vrij speelde voor de keeper van HBSS. Martijn schoot hard en beheerst de 2-0 binnen. Na deze 2-0 kwam er bij een paar spelers van de bezoekers wat frustratie los. Ze probeerden, vooral buiten het gezichtsveld van de prima leidende scheidsrechter, met gemenigheden de Lekkerkerkse spelers te intimideren en uit de tent te lokken. Tot aan de rust gebeurde niet veel meer. Alleen in blessuretijd was HBSS nog eenmaal gevaarlijk bij een corner. Gelukkig voor de thuisploeg werd de bal naast gekopt.

In het begin van de 2e helft bleef het spelbeeld hetzelfde. HBSS had veel de bal maar creëerde daar niet heel uit. Lekkerkerk daarentegen creëerde een paar grote kansen in de omschakeling maar door slordigheden bij de laatste pass leverde dat geen goals op. Uiteindelijk viel de 3-0 toch. In de 75e minuut soleerde Alex Velsink het strafschopgebied binnen. Zijn 1e poging werd nog gekeerd door de keeper van HBSS maar bij de 2e poging van Alex was hij kansloos. Met deze goal was de wedstrijd gespeeld. Zonder aanleiding sloeg in de 83e minuut ineens de vlam in de pan. Bij een opstootje tussen Kevin Liefhebber en de rechtsachter van HBSS kregen beide spelers na wat trek- en duwwerk een rode kaart voorgehouden. Beide ploegen moesten zodoende met 10 man verder. In de laatste minuut maakte invaller Senna van den Bosch nog de 4-0. Ook hij wist bij een snelle uitbraak in 2e instantie het net te vinden. Na 92 minuten vond de scheidsrechter het genoeg en floot voor einde wedstrijd.

Lekkerkerk pakte een verdiende overwinning tegen ploeg die net iets hoger op de ranglijst staat. Het vertoonde spel was redelijk maar vooral de strijd en inzet om de 3 punten in Lekkerkerk te houden geeft goeie moed voor de komende wedstrijden. Volgende week speelt Lekkerkerk de thuiswedstrijd tegen koploper Kethel Spaland, die vandaag heel verrassend met 0-1 verloor van Excelsior. De wedstrijd begint om 14.30 uur aan de Tiendweg-West.