VVOR 1 - Lekkerkerk 1

Lekkerkerk 1

24 maart 2018 14:30

LEKKERKERK HAD MEER VERDIEND BIJ VVOR MAAR VERLIEST: 2-0

Afgelopen zaterdag stond de moeilijke uitwedstrijd bij één van de betere ploegen uit de competitie op het programma. In Rotterdam Oost werd gespeeld tegen VVOR. De thuiswedstrijd had een 2-1 nederlaag opgeleverd na een moeizame 1e helft en een goeie 2e helft. Het belang van de wedstrijd was vooraf duidelijk. Punten voor Lekkerkerk waren zeer welkom.

Door absentie van Brian Martens begon Lekkerkerk met het centrale duo Tristan de Bruijn en Pim Molenaar. Op het middenveld was daardoor weer plek voor Martijn de Jong. Ook Kevin Liefhebber speelde vanaf de aftrap. Lekkerkerk begon goed en gedreven aan de wedstrijd en maakte het, daar waar mogelijk, de thuisploeg lastig om aan verzorgd spel toe te komen. Met veel inzet en beleving werd VVOR regelmatig teruggedrongen op eigen helft. Toch wist de thuisploeg in het 1e kwartier een paar keer gevaarlijk door te komen via de razendsnelle buitenspelers. Gelukkig voor Lekkerkerk waren de aanvallers van de thuisploeg slordig voor de goal en speelden beide Lekkerkerkse backs, Floyd Versluis en Mike van Gent, een prima wedstrijd. Lekkerkerk creëerde in de 14e minuut de eerste grote kans. Mark de Jager legde de bal neer bij de 2e paal. Daar was Kevin Liefhebber opgedoken en die tipte de bal met buitenkant recht buiten bereik van de keeper bij de verste paal. Helaas rolde de bal net aan de verkeerde kant van de paal naast. In de 23e minuut kwam Lekkerkerk ongelukkig op achterstand. Na een goeie tackel op de bal van de goed spelende Pim Molenaar kwam de bal door een kluts onbedoeld bij een vrij staande speler van VVOR terecht. Door de kluts was de verdediging van Lekkerkerk heel even uit positie. De aanvaller kon de bal van 16 meter in het doel schieten en zo keek Lekkerkerk tegen een 1-0 achterstand aan. Toch ging Lekkerkerk niet bij de pakken neer zitten en ging met veel daadkracht op zoek naar de gelijkmaker. Kansen kwamen er tot aan de rust voor Nils van Niekerk en Kevin Liefhebber. De hard werkende maar ongelukkig spelende Nis kreeg na goed druk zetten een ideale kans om de 1-1 binnen te schieten. Helaas raakte Nils de bal niet goed en kon de keeper redding brengen. Bij een mooie aanval over de rechterkant speelde Kevin Liefhebber zich prima vrij en lag de bal vervolgens breed. Achteraf had Kevin beter voor zijn eigen kans kunnen gaan. Toch bleek na de 1-0 van de thuisploeg dat er zeker wat te halen was voor Lekkerkerk. Helaas constateerde de arbiter de gemaakte handsbal in de zestienmeter niet en werd Lekkerkerk in de 40e minuut een strafschop onthouden. Na 47 minuten floot de scheidsrechter voor rust.

Na rust ging Lekkerkerk vol overgave op zoek naar de gelijkmaker. De thuisploeg werd vanaf minuut 46 teruggedrongen op eigen helft. Kansen werden er voldoende gecreëerd maar vooral de zeer goede keeper van VVOR bleek in bloedvorm. In de 51e minuut gaf Bart Sterrenburg de bal prima mee aan Kevin Liefhebber, die uit de draai hard en hoog inschoot. De keeper wist met een reflex de bal nog uit de kruising te duwen. Na deze kans was Martijn de Jong 3 x dicht bij de gelijkmaker. Een kopbal van Martijn werd door de keeper via de lat overgetikt, een prachtig schot van Martijn tikte de keeper uit de bovenhoek en na een goeie één-twee in het strafschopgebied werd het schot van Martijn ternauwernood door een verdediger geblokt. Tussendoor had VVOR één keer een goeie counter, de prima spelende Floyd Versluis werd op snelheid geklopt, maar gelukkig wist keeper Robin Schiedon de enige kans van VVOR na de 1-0 te pareren. In de laatste 10 minuten vloeiden de krachten bij Lekkerkerk wat weg, maar ondanks dat bleef het op zoek gaan naar de gelijkmaker. Bij een scrimmage in het strafschopgebied claimde de bezoekers nog een strafschop voor hands maar ook nu zag de scheidsrechter het niet of wilde hij het niet zien. In 91e minuut kreeg de thuisploeg een vrije trap op de middenlijn die eigenlijk voor Lekkerkerk had moeten zijn na een overtreding op Mark de Jager. Na een matige trap kwam de bal per ongeluk bij de snelle rechtsbuiten van VVOR. Die gaf vervolgens een goeie voorzet die door de slimme aanvoerder van de thuisploeg bij de 1epaal binnen getikt werd. Zo stond het geheel onverdiend en tegen de verhouding in toch 2-0 voor de thuisploeg. Eén minuut later floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Lekkerkerk leed een onverdiende nederlaag tegen één van de betere ploegen uit de afdeling, maar het vertoonde spel geeft veel hoop voor de komende wedstrijden. Als die met dezelfde inzet en beleving gespeeld gaan worden, moet Lekkerkerk zich kunnen handhaven in de 3e klasse. Volgende week speelt Lekkerkerk de belangrijke thuiswedstrijd tegen HBSS. De wedstrijd begint om 14.30 uur aan de Tiendweg-West.