Lekkerkerk door in de beker na derde winstpartij

NTVV

Lekkerkerk 1

Martijn de Jong (intikker)
Assist: Kjeld Boers
Ferry den Hoed (intikker)
Assist: Kjeld Boers

Groep 2 36

12 september 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 is wist de laatste bekerwedstrijd van de eerst ronde in winst om te zetten. Ook de tweede verre uitwedstrijd bij NTVV in Nieuwe Tonge werd door de ploeg van trainer Edward Knook met 1-3 gewonnen.

Vanwege een aantal mutaties stond er deze zaterdag weer een iets andere ploeg op het veld dan de week ervoor. Gertjan Rothman maakte zijn rentree na een lichte blessure, daarentegen ontbrak Jeffrey Altheer vanwege griepklachten. Ook Martijn de Jong en Youssef Alsabbag verschenen aan de aftrap.

Vanaf het begin was Lekkerkerk de bovenliggende ploeg die het initiatief naar zich toetrok. De thuisploeg loerde vanaf het begin op een countermogelijkheid. Na wat kleine mogelijkheden werd in de elfde minuut balverlies geleden op het middenveld door Lekkerkerk. Met een snelle counter stond de linksbuiten van de thuisploeg ineens alleen voor keeper Dillan Heijnen. Tegen de heel goed ingeschoten was zelfs Dillan kansloos. Lekkerkerk ging na de 1-0 op zoek naar een snelle gelijkmaker. Die viel dan ook in de 22e minuut. Na één van de vele corners bracht Kjeld Boers de bal opnieuw het stafschopgebied in. Uiteraard was Martijn de Jong er als de kippen bij om de bal bij de tweede paal binnen te tikken. Tot aan de rust bleef Lekkerkerk de betere ploeg, zonder daarbij nog te scoren.

Na rust veranderde er niet heel veel aan het spelbeeld. Toch kreeg ook de thuisploeg een paar mogelijkheden doordat Lekkerkerk slordiger werd in balbezit. Bij één van die kansjes kreeg invalkeeper Matthew Edwards de kans zich te onderscheiden met een katachtige redding. Na een uur kwam Mike van Gent de moegestreden Martijn de Jong aflossen. Ook Ferry den Hoed kwam in de 70e minuut in het veld voor Gertjan Rothman. Een paar minuten later scoorde Ferry, na wederom een assist van Kjeld Boers, de 1-2 van dichtbij. Daarmee was de wedstrijd beslist. De thuisploeg was niet meer bij machte om aan te dringen voor een slotoffensief. In de 80e minuut kwam Youri van Dam de lichtgeblesseerde Stijn Ruberg vervangen. In de 88e minuut wist Lekkerkerk nog de 1-3 te maken. De gedreven spelende aanvoerder Bart Sterrenburg maakte na een individuele actie in het strafschopgebied een goeie goal.

Komende zaterdag 19 september begint de competitie voor Lekkerkerk met een uitwedstrijd bij Streefkerk. De wedstrijd begint om 14.30 uur op Sportpark Streveland.