Lekkerkerk wint ook tweede bekerduel

Piershil

Lekkerkerk 1

5 september 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 is er in geslaagd om ook zijn tweede bekerwedstrijd goed door te komen. Uit bij vierdeklasser Piershil wonnen de mannen van trainer Edward Knook afgemeten met 0-2.

Vanwege een aantal mutaties stond er deze zaterdag een heel ander middenveld aan de aftrap. Dat was met name in het begin van de eerste helft wat onwennig. Ondanks dat was Lekkerkerk de bovenliggende partij en creëerde een aantal mogelijkheden. Zo werd in de 20e minuut een goal van Jeffrey Altheer afgekeurd na vermeend buitenspel. De thuisploeg probeerde op zijn beurt via lange ballen op de boomlange spits voor enig gevaar te zorgen. Men hopte via het winnen van de tweede bal in de buurt van keeper Dillan Heijnen te komen. Die ene keer dat dat voor rust lukte stond Heijnen paraat.

Lekkerkerk kwam in de 39e minuut verdiend op voorsprong. Met een slim steekballetje tussen de verdedigers door speelde Jeffrey Altheer aanvoerder Bart Sterrenburg vrij en die wist wel raad met de kans: één op één met de keeper van de thuisploeg rondde Bart prima af.

In de rust werd de groggy ogende Jay de Jong vervangen door Youssef Alsabbag. De 18-jarige maakte daarmee zijn debuut in het eerste team van Lekkerkerk. Na rust werd het spel wat rommeliger bij Lekkerkerk. De thuisploeg ging nog opportunistischer spelen en daar had Lekkerkerk het in de eerste 20 minuten van de akte twee lastig mee, zonder dat het grote kansen weggaf. Goalie Heijnen hoefde slechts één keer in te grijpen, waarbij hij de inzet op zijn ‘Cassilas’’ –met de voeten dus- naast de paal liet verdwijnen. Lekkerkerk toonde zich een aantal keren via zijn de vele corners en vrije trappen. Toch viel de bevrijdende treffer pas in de 83e minuut. Jeffrey Altheer kreeg de bal net buiten het strafschopgebied in zijn bezit. Na enig gefrommel wist hij de bal tussen twee verdedigers langs de uitkomende keeper te glijden:0-2. Daarmee was de wedstrijd beslist.

Een kwartiertje voor de 2-0 had Martijn de Jong na een half jaar blessureleed zijn rentree gemaakt. Hij viel in voor Youri van Dam.

Komende zaterdag 12 september staat de laatste bekerwedstrijd van de eerste ronde op het programma. Lekkerkerk 1 speelt dan uit in Nieuwe-Tonge bij NTVV om 14.30 uur.