Lekkerkerk krijgt te weinig in Schelluinen

Schelluinen

Lekkerkerk 1

3e klasse C

10 oktober 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 liep bij Schelluinen tegen de eerste verliespartij aan. Tegen een troosteloos decor (herfstachtige weersomstandigheden, geen publiek) werd met 2-1 verloren.

Bij Lekkerkerk ontbrak Sammuel de Almeida Seip Cardoso vanwege werkverplichtingen. Martijn de Jong nam zijn plek in. Jay de Jong was hersteld van zijn enkelblessure en begon op de bank.

Lekkerkerk startte fel en geconcentreerd tegen Schelluinen en dat leverde in het eerste kwartier een overwicht op en kansen op, waaronder een fraaie kopkans voor aanvoerder Bart Sterrenburg uit een hoekschop van Gertjan Rothman. Sterrenburg knikte de bal evenwel voorlangs. Gaandeweg de eerste helft liet de thuisploeg zich meer zien op de helft van Lekkerkerk. Met een aantal lange en fysiek sterke spelers betekende elke hoge voorzet potentieel gevaar voor keeper Dillan Heijnen en zijn verdedigers. De doelman toonde zich een aantal keren een sta-in-de-weg maar was in de 21e minuut kansloos op een steenharde kopbal: 1-0. Ook na de openingsgoal bleef Schelluinen de gevaarlijkste ploeg.

In de 29e minuut stuurde Gertjan Rothman ineens Faybian Hertstein alleen op weg naar de keeper van de thuisploeg. Helaas voor Lekkerkerk wist de keeper met zijn voet redding te brengen. Tot overmaat van ramp raakte Faybian geblesseerd en moet hij zich laten vervangen door Ferry den Hoed. Na de wissel kreeg Lekkerkerk weer grip op de wedstrijd en drukte het de thuisploeg verder terug op eigen helft. In de 44e minuut kwam de beloning door een gestifte bal van Martijn de Jong uit een prima voorzet van Jeffrey Altheer. Enkele minuten later floot de scheidsrechter uit Etten-Leur voor de rust.

Direct na rust, in de 47e minuut, knoeide Lekkerkerk op het middenveld en greep ook de verdediging niet adequaat in waardoor Schelluinen heel goedkoop aan de 2-1 kwam. De goal viel ook nog via een Lekkerkerkse been en de paal binnen. Lekkerkerk kon dus weer in de achtervolging en deed dat met overgave. De thuisploeg moest achteruit en beperkte zich tot spaarzame uitvallen. In de 71e minuut viel de gelijkmaker uit een hoekschop van Gertjan Rothman. De keeper en een verdediger konden de bal duidelijk niet voor de lijn keren. Voor iedereen een duidelijke goal, behalve voor de scheidsrechter. Hij zag er geen treffer in. Voor de al in het bezit van een gele kaart zijnde Danny Hoogendoorn was dat reden om fel te protesteren. Dat had ie beter niet kunnen doen want de arbiter trok opnieuw geel en stuurde hem van het veld.

Toch bleef Lekkerkerk ook met tien man op zoek naar de gelijkmaker. Grote kansen voor Gertjan Rothman (vrije trap op de paal en poging vanaf veertien meter over) en Martijn de Jong (poging van 8 meter over) hadden meer verdiend. Aanvaller Nils van Niekerk kwam verdediger Floyd Versluis in de 83e minuut nog aflossen. Door het va banque spelen kreeg Schelluinen een aantal grote mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen, maar door goed keeperswerk van Dillan Heijnen en getreuzel bij de thuisploeg bleef het 2-1. Lekkerkerk probeerde tot op het laatst de gelijkmaker te forceren, maar toen de scheidsrechter het na 44 seconden blessuretijd (!!!) genoeg vond, was de eerste competitienederlaag een feit. Spijtig, want Lekkerkerk had absoluut minimaal een gelijkspel verdiend.

Komende zaterdag 17 oktober speelt Lekkerkerk thuis tegen VVAC uit Ottoland. Ook deze wedstrijd, mits niet gecanceld vanwege nieuwe Corona-maatregelen, zal nog zonder publiek gespeeld worden. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Tiendweg-West.