Lekkerkerk wint verdiend na zware slotfase

Lekkerkerk 1

Groot-Ammers 1

26 september 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 heeft de eerste thuiswedstrijd van seizoen 2020-2021 afgesloten met een 2-1 overwinning op Groot-Ammers. Na de eerste 70 minuten de bovenliggende partij te zijn geweest, met op dat moment een comfortabele voorsprong (2-0), kreeg de thuisploeg na de 2-1 uit het niets, een lastige laatste 20 minuten voor de kiezen.

Ten opzichte van de vorige wedstrijd ontbrak Jay de Jong wegens een blessure en waren Mike van Gent en Youri van Dam nog afwezig vanwege vakantie. Wel sloten Floyd Versluis en Danny Hoogendoorn weer aan bij de groep.

Nadat de bezoekers in de eerste minuut een kansje kregen, pakte Lekkerkerk snel het initiatief. Het balbezit en het overwicht was voor de thuisploeg. Dat resulteerde in de vierde minuut al in een levensgrote kans. De bedrijvige Pim Molenaar kopte bij de tweede paal knap in. Zijn kopbal belandde via de lat voor de voeten van aanvoerder Bart Sterrenburg. De inzet van Bart kon ternauwernood van de lijn gehaald worden. Ook na deze kans bleef Lekkerkerk aandringen en dat resulteerde in de zestiende minuut in de verdiende 1-0. Ook nu was het Pim Molenaar die knap inkopte bij de tweede paal. Zijn inzet uit een hoekschop van Bart Sterrenburg was onhoudbaar. De bezoekers loerden op snelle counters maar werden daarbij niet echt heel gevaarlijk. Als er al enig gevaar opdoemde, stond de sterk keepende Dillan Heijnen op zijn post. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Hoogerwaard uit Sliedrecht werd de rust bereikt met 1-0.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Lekkerkerk bleef de bovenliggende partij en drukte dat al snel in de score uit. De 2-0 ontstond na een vloeiende aanval tussen Bart Sterrenburg en Jeffrey Altheer. Uiteindelijk sloot Bart de combinaties af met een hard schot op doel. Zijn inzet was lastig voor de keeper van Groot-Ammers, waardoor hij de reboundkans bood aan de inkomende Faybian Hertstein. Faybian, die bij Neptunus bekend stond als ‘bonkige spits’, maar bij Lekkerkerk toch meer als de supersnelle linksbuiten wordt gezien, tikte de bal van dichtbij beheerst binnen. Na deze snelle goal in het tweede bedrijf kwam al snel Sammuel de Almeida Seip Cardoso in het veld voor de moegestreden Martijn de Jong. Met Sammuel in het veld kreeg Lekkerkerk een aantal mogelijkheden om de wedstrijd helemaal in het slot te gooien, maar door te gehaast te werk te gaan, gingen deze kansen verloren. In de 68e minuut kreeg Lekkerkerk hiervoor de rekening gepresenteerd. Aan de zijkant van het strafschopgebied kregen de bezoekers een makkelijke vrije trap. De inzet belandde pardoes laag in de verre hoek zonder dat iemand de bal toucheerde. Na deze aansluitingstreffer roken de bezoekers alsnog een resultaat en gingen ze vol overgave op zoek naar de 2-2. Die viel uiteindelijk niet, mede door een ‘Neuertje’ van Dillan Heijnen. Hij pareerde weer een inzet van dichtbij met zijn hak. Ook in de lucht heerste Dillan bij hoog ingepompte ballen. Danny Hoogendoorn en Youssef Alsabbag kwamen de moegestreden Faybian Hertstein en Gertjan Rothman nog vervangen. Na een moeizaam laatste kwartier wist de thuisploeg toch de belangrijke drie punten in Lekkerkerk te houden. Na 94 minuten vond de scheidsrechter het genoeg.

Komende zaterdag 3 oktober staat de eerste derby tegen Dilettant op het programma bij Lekkerkerk. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het Sportpark aan de Tiendweg-West.