Verdiende winst Lekkerkerk in aantrekkelijke derby

Lekkerkerk 1

Dilettant 1

3e klasse C

3 oktober 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 heeft ook de tweede thuiswedstrijd van het seizoen gewonnen. In een, ondanks het gebrek aan ambiance door de afwezigheid van publiek, onderhoudende wedstrijd werd met 3-1 gewonnen van Dilettant

Vooral in het eerste half uur was Lekkerkerk de baas op het veld. Dat leidde tot een 2-0 voorsprong. Na de aansluitingstreffer na 32 minuten rook Dilettant de gelijkmaker, maar de 3-1 in de 53e minuut besliste het duel in het voordeel van de thuisploeg.

Lekkerkerk begon met een nagenoeg fitte selectie aan het duel. Alleen Jay de Jong en Stijn Ruberg ontbraken wegens een blessures. Sammuel de Almeida Seip Cardoso startte voor het eerst in de basis. Martijn de Jong begon daardoor op de bank Ook Mike van Gent en Danny Hoogendoorn stonden aan de aftrap.

Lekkerkerk begon voortvarend aan de wedstrijd. Al in de vierde minuut was het raak. Na een afgeslagen corner van Dilettant kreeg Jeffrey Altheer de bal in zijn eigen strafschopgebied in bezit. Na een machtige solo over het hele veld, waarbij hij drie tegenstanders uitspeelde, legde hij de bal in het strafschopgebied van Dilettant breed op de opstomende Pim Molenaar. Pim wist wel raad met deze kans en schoot de bal beheerst langs de uitkomende keeper van de bezoekers.

Deze vroege voorsprong veranderde niet veel aan het spelbeeld. Lekkerkerk bleef dominant en creëerde het meeste gevaar. Dilettant loerde op snelle uitbraken. In de 24e minuut gooide Pim Molenaar een verre inworp op het hoofd van Jeffrey Altheer. Zijn doorkopbal werd door een paar spelers gemist, maar de inlopende Faybian Hertstein tikte de bal van dichtbij beheerst binnen bij de tweede paal.

Dilettant probeerde na de 2-0 iets meer van eigen helft af te komen. In de 33e minuut kregen de bezoekers uit Krimpen een vrije trap. Deze ingebrachte bal kwam bij de tweede paal terecht bij Remco Mulders die van dichtbij binnenkopte. Dat was in de gehele wedstrijd het enige moment dat de sterk spelende Mike van Gent zijn directe tegenstander even kwijt was. Na de treffer ging Dilettant op zoek naar de gelijkmaker. Mede door degelijk keeperswerk van Dillan Heijnen werd de rust bereikt met 2-1 op het scorebord. De prima leidende arbiter Laros uit Waalwijk floot na 47 minuten voor de rust.

Na rust herpakte Lekkerkerk zich weer en ging het op zoek naar de bevrijdende 3-1. Die kwam al snel in de 51e minuut. Na een heerlijke aanval speelde de sterk acterende Sammuel de Almeida Seip Cardoso de mee opgekomen Faybian Hertstein aan. Zijn schot verdween onhoudbaar voor de keeper in de rechterbovenhoek. Na deze mooiste goal van de wedstrijd was de wedstrijd wel zo’n beetje gespeeld. Dilettant probeerde nog wel via lange ballen de aansluitingstreffer te forceren, maar echt gevaarlijk werd het daarbij niet. Lekkerkerk verzuimde de 4-1 binnen te schieten. Kansjes voor aanvoerder Bart Sterrenburg en de ingevallen Martijn de Jong leverden net geen vierde treffer op. Na 95 minuten zat de wedstrijd erop. De drie punten waren voor Lekkerkerk.

Komende zaterdag 10 oktober speelt Lekkerkerk in Schelluinen tegen de plaatselijke voetbalvereniging. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het Sportpark Scalune. Ook bij deze wedstrijd mogen helaas nog geen supporters aanwezig zijn vanwege de actuele Corona-maatregelen.