Veerkrachtig Lekkerkerk pakt dik verdiend punt

Streefkerk 1

Lekkerkerk 1

19 september 2020 14:30

Onbekend

Lekkerkerk 1 is de competitie in de zware uitwedstrijd bij Streefkerk begonnen met een dik verdiend 2-2 gelijkspel. De Lekkekerkse ploeg wist tegen een moeilijke tegenstander in de absolute slotfase alsnog een punt mee te nemen naar de overkant van de rivier.

In de wedstrijd bij Streefkerk had Lekkerkerk de beschikking over een bijna complete selectie. Alleen Mike van Gent en de geblesseerde Danny Hoogendoorn ontbraken vandaag. Daarentegen sloten Faybian Hertstein en Samuel Almeida de Cardoso weer aan, maar zij begonnen wel op de bank.

In de eerste tien minuten was Lekkerkerk een beetje zoekende tegen Streefkerk. De thuisploeg begon met twee spitsen en veel opkomende en veel bewegende middenvelders. Na een lastige beginfase herpakte Lekkerkerk zich en kwam beter in de wedstrijd. Dat resulteerde in een aantal grote kansen. In de 20e minuut kon de zeer jonge rechtsback Jay de Jong opstomen langs de rechterflank. Uiteindelijk kwam hij tot in het strafschopgebied. Zijn harde schot werd met moeite gepareerd door de goalie van de thuisploeg. Na deze kans kreeg ook de thuisploeg een paar mogelijkheden, maar de zeer sterk keepende Dillan Heijnen was bij elke poging op zijn post. In het vervolg bleef het spelbeeld gelijk opgaan maar kreeg Lekkerkerk wel de grootste kansen op een voorsprong. Martijn de Jong was bij een drietal kansen ongelukkig in zijn afronding, waardoor of de keeper of een verdediger van Streefkerk telkens redding kon brengen. Mede daardoor werd de rust bereikt met 0-0. Vijf minuten voor rust werd de geblesseerde Kjeld Boers nog vervangen door Ferry den Hoed.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Lekkerkerk en Streefkerk bleven aan elkaar gewaagd. De eerste kansen in het tweede bedrijf waren voor de thuisploeg. Een kansrijke kopbal werd voorlangs gekopt en bij een volgende kans was Dillan Heijnen wederom een sta in de weg. Daarna kreeg ook Lekkerkerk zijn kansen via de gedreven spelende aanvoerder Bart Sterrenburg en de nimmer verzakende Pim Molenaar. Met het inbrengen van de Faybian Hertstein voor de moegestreden Youssef Alsabbag kreeg Lekkerkerk nog meer dreiging richting de goal van de thuisploeg, maar in de 78 e minuut kregen de bezoekers het deksel op de neus. Na een counter via de rechterkant van Lekkerkerk kwam de bal bij de tweede paal uit, waar de inkomende rechtsbuiten de bal zomaar binnen kon tikken. Daarmee leek de thuisploeg de wedstijd te beslissen. In de 85 e minuut kreeg Lekkerkerk nog een forse tegenslag te verwerken met de 2-0 na een rommelgoal die via een Lekkerkerks been binnenviel. Toch herpakte Lekkerkerk zich in de 89 e minuut. Na een zeer mooie aanval kon de in de 70 e minuut ingevallen Samuel Almeida de Cardoso de afgemeten voorzet van Faybian Hertstein van dichtbij binnenkoppen. Na deze aansluitingstreffer ging Lekkerkerk alles of niets spelen. In de 93e minuut werd Lekkerkerk beloond voor een prima wedstrijd. De vooruitgestuurde Pim Molenaar wist met een ultieme sliding de bal nog bij Jeffrey Altheer te bezorgen. Jeffrey aarzelde geen moment en schoot zijn eerste grote kans van de wedstijd gedecideerd achter de doelman van de thuisploeg. Na deze zeer verdiende 2-2 floot de goed leidende scheidsrechter heel snel af en kreeg Lekkerkerk waar het recht op had.

Komende zaterdag 26 september staat de eerste thuiswedstrijd tegen Groot-Ammers op het programma voor Lekkerkerk. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark Tiendweg-West.