Gretig Lekkerkerk herpakt zich

2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Lekkerkerk speelde vandaag de belangrijke wedstrijd tegen Groot-Ammers. Voorafgaande aan het duel stonden beide ploegen op 4 punten. Groot-Ammers had daar 5 wedstrijden voor nodig, Lekkerkerk eentje minder.

Lekkerkerk begon uitstekend aan de wedstrijd. Al in de derde minuut was het raak. Na een goede aanvalsopzet via de linkerflank kwam linksachter Danny Hoogendoorn in balbezit. Danny leverde een perfecte voorzet af tussen de keeper en de laatste linie van Groot-Ammers. Aanvoerder Bart Sterrenburg maakte gretig gebruik van het gebrek aan scherpte bij de verdediging en prikte de bal van dichtbij binnen. Lekkerkerk beleefde daarmee een veel betere start dan vorig week tegen Hardinxveld. Na deze goal bleef Lekkerkerk prima spelen en was gedurende de gehele eerste helft de bovenliggende partij. De zeer goede spelende Erwin de Groot probeerde tweemaal van afstand de keeper van de bezoekers te verrassen, maar beide pogingen troffen net geen doel. Halverwege de eerste helft moest keeper Dillan Heijnen voor de eerste en enige maal voor rust handelend optreden. Hij tikte een mislukte voorzet op katachtige wijze nog over het doel. In de 35e minuut leek Faybian Hertstein op weg naar de 2-0 maar zijn poging verdween net aan de verkeerde kant van de paal. Toch viel de tweede treffer van Lekkerkerk nog wel voor rust. De gedreven spelende Martijn de Jong wist in de 42e minuut wel raad met een bal bij de tweede paal en kopte beheerst binnen. In de 46e minuut floot de scheidsrechter van dienst, Dhr. Karacelik, voor de rust. Zo ging Lekkerkerk met een goede gevoel de kleedkamer in na een goeie eerste helft.

In de tweede helft ging Groot-Ammers met wat meer drang naar voren op zoek naar de aansluitingstreffer. Gevaarlijk werd het alleen bij stilstaande momenten. De bezoekers kregen een paar vrije trappen rondom het strafschopgebied van Lekkerkerk maar doordat er enige overtuiging ontbrak, leverde dat niets op voor de bezoekers. Lekkerkerk bleef eigenlijk relatief makkelijk overeind en gaf niet heel weg. In de 77e minuut kwam de aansluitingstreffer zo maar uit de lucht vallen. Na een totaal mislukte pass van één van de middenvelders van Groot-Ammers kon de spits ineens vrij opduiken voor Dillan Heijnen. De assistent-scheidsrechter van Lekkerkerk vlagde voor buitenspel maar de scheidsrechter wuifde het weg en telde de 2-1. Daarmee braken nog hectische minuten aan voor de thuisploeg. Groot-Ammers kreeg in de 86e minuut een strafschop na een sliding van een Lekkerkerk verdediger, maar na beraad met de assistent-scheidsrechter werd de pingel geannuleerd en gaf de scheidsrechter een vrije trap voor voorafgaand buitenspel. In de 87e minuut frommelde invaller Stan Burgraaf zich via een kluts met een verdediger in kansrijke positie. Stan verschalkte ook de keeper van Groot-Ammers en scoorde op reglementaire wijze de 3-1. Echter na een onbegrijpelijk vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter van Groot-Ammers annuleerde de scheidsrechter ook deze treffer. Na 93 minuten volgde het verlossende fluitsignaal voor het einde en kon Lekkerkerk drie punten bijschrijven.

Lekkerkerk speelde een zeer behoorlijke eerste helft met uitblinkers Erwin de Groot, Bart Sterrenburg en de onvermoeibare Mike van Gent. Ook Martijn de Jong speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. In de tweede helft was er hoegenaamd niets aan de hand voor de Lekkerkerkse ploeg, maar een onverwachte aansluitingstreffer maakte het toch nog even spannend. Toch haalde Lekkerkerk de meer dan verdiende drie punten. Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd bij SV Meerkerk. De wedstrijd wordt gespeeld op het sportpark aan De Burght aan de Burggraag 5 in Meerkerk.