Lekkerkerk verliest duel dat geen winnaar verdiende

Lekkerkerk 1

SVS 1

11 november 2023 14:30

O.A Fonseca

Sportpark Lekkerkerk
Tiendweg West 1
2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

VV Lekkerkerk kwam zaterdag in actie tegen het eveneens laag geklasseerde SVS. Onze mannen verloren met 0-1.

De wedstrijd was niet van een heel hoog niveau en leverde gedurende de wedstrijd geen grote kansen op voor beide ploegen. Sporadisch was er iets te beleven in de strafschopgebieden. Het duel leek op een terechte 0-0 af te stevenen totdat de scheidsrechter in de 75e minuut een strafschop zag in een faire maar stevige sliding in het strafschopgebied van Lekkerkerk. Deze buitenkans lieten de bezoekers zich niet ontnemen en zo kwamen ze op 0-1. Lekkerkerk kon daarna geen vuist meer maken en droop af met een schlemielige nederlaag in een duel dat eigenlijk geen winnaar verdiende.

Lekkerkerk begon de ontmoeting met SVS noodgedwongen zonder zijn belangrijke schakel Erwin de Groot. Hij moest, helaas voor Lekkerkerk, werken. De wedstrijd voltrok zich voornamelijk op het middenveld. Beide ploegen speelden vooral om niet te verliezen. Gezien de ranglijst was dat wel te verklaren. SVS leek wel iets comfortabeler aan de bal maar deed daar gedurende de eerste helft eigenlijk niets mee. Doelman Dillan Heijnen had een gemakkelijke eerste helft en hoefde slecht een enkele keer handelend op te treden bij wat corners en vrije trappen. Verdedigend gaf de thuisploeg niets weg. Vooral centrale verdediger Floyd Versluis speelde prima op de spits van SVS en Michael Lambermont had goed grip op de snelle en gevaarlijke linksbuiten van de bezoekers. Aanvallend was Lekkerkerk onder de maat. Ook aanvoer vanaf het middenveld was er nauwelijks. Daardoor werd de rust bereikt met de brilstand.

Na rust begon Lekkerkerk iets meer de weg naar voren te vinden en werd wat dreigender richting het doel van SVS. Grote kansen leverde dat niet op. Eenmaal soleerde Finn van Kooten het strafschopgebied in legde de bal op de strafschopstip neer. Helaas was aanvoerder Bart Sterrenburg net ietsje te ver voorwaarts en was deze echte kans verkeken. SVS stelde er ook weinig tegenover in aanvallend opzicht. In de 75e minuut soleerde de snelle linksbuiten richting de achterlijn in het strafschopgebied. Een faire maar stevige tackel van Michael Lambermont op de bal werd door de aanvaller aangegrepen om te vallen. De scheidsrechter die redelijk veraf stond, zag er een strafschop in en wees naar de stip. De aanvaller van SVS die zelf ook de strafschop benutte, gaf na de wedstrijd ruiterlijk toe dat de situatie zwaar bestraft was. Na deze onverwachte tegentreffer probeerde Lekkerkerk met opportunistisch spel de stand nog weer gelijk te trekken. Er kwam wel dreiging maar grote kansen leverde het offensief niet op. SVS werd in de tegenstoot nog een paar keer gevaarlijk, maar ook de bezoekers wisten het net niet meer te vinden. Na 96 minuten floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Lekkerkerk had eigenlijk wel een punt verdiend, maar droop uiteindelijk met een rot gevoel af. De volgende wedstrijd komende zaterdag bij Oud-Beijerland wordt weer een hele belangrijke. Hopelijk kan Lekkerkerk daar de winst pakken om in het spoor van de middenmoot van de ranglijst te blijven. De wedstijd start om 14:30 uur op Sportpark Olympia in Oud-Beijerland.