Eerste overwinning binnen voor vv Lekkerkerk

Lekkerkerk 1

Charlois, sv 1

3e klasse C

14 oktober 2023 14:30

P. Obradovic

Sportpark Lekkerkerk
Tiendweg West 1
2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Na het gelijkspel tegen FC IJsselmonde stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Charlois op het programma. Een wedstrijd waar beide teams gingen voor de overwinning. Gelukkig maakte Bart Sterrenburg de bevrijdende 1-0 en waren de eerste 3 punten van het seizoen een feit.

Lekkerkerk was in de beginfase sterker dan de tegenstander. Door de bal achterin rond te spelen om ruimtes te creëren kwam Lekkerkerk regelmatig door via de as en de zijkanten van het veld. Dit leidde helaas niet vaak tot kansen, omdat Lekkerkerk erg slordig was in balbezit. Het grootste gevaar kwam van de opkomende Michael Lambermont die in de 16 meter tot een schot kwam. Helaas stond de keeper van de tegenpartij goed opgesteld. Lekkerkerk gaf zelf weinig kansen weg. Net voor de rust kwam het grootste wapenfeit van Charlois. Na een vrije trap kwam de bal voor de voeten van een aanvaller van Charlois. Deze schoot de bal van 20 meter op het doel en de uitstekende keeper Dillan Heijnen pareerde de bal tot een corner.

In de 2de helft koos Lekkerkerk iets eerder voor de lange bal richting de spitsen. Door Pim Molenaar in te brengen had Lekkerkerk iets meer lengte voorin en werd de 2de bal vaker gewonnen. Door de spanning waren beide teams erg slordig in balbezit. Stan Burggraaf kon door Finn van Kooten alleen voor de keeper worden gezet, maar de bal was net te hard. Verder waren er voldoende mogelijkheden, maar was Lekkerkerk erg slordig met de laatste pass. Daarentegen heeft Charlois 1 kans gehad in het begin van de 2de helft en waren ze verder eigenlijk niet gevaarlijk. Na een scrimmage voor het doel na een schot van Pim Molenaar op de paal, kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van de alert reagerende aanvoerder Bart Sterrenbrug die de 1-0 maakte. Charlois ging na het doelpunt alles of niets spelen, maar het goed georganiseerde Lekkerkerk speelde het goed uit en kwam niet meer in de problemen.

Aankomende dinsdag speelt Lekkerkerk een oefenwedstrijd thuis tegen Stolwijk om 20:00 uur. Aankomende zaterdag zijn er geen competitieverplichtingen  en op zaterdag 28 oktober spelen Lekkerkerk 1 thuis tegen Strijen om 14:30 uur. Het 1e elftal hoopt de goede lijn door te trekken en nogmaals de 3 punten op sportpark