Onmachtig Lekkerkerk loopt in de val van Strijen

2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Lekkerkerk speelde zaterdag de belangrijke thuiswedstrijd tegen Strijen. Deze onbekende tegenstander trok uiteindelijk via een aantal counters in de tweede helft aan het langste eind. Na een 0-0 ruststand stond na 90 minuten 2-4 op het scorebord en kwam Lekkerkerk van een koude kermis thuis.

Lekkerkerk begon de wedstrijd noodgedwongen met Pim Molenaar in de punt van de aanval. De spitsen in de selectie konden door blessures en absentie op de training én vanwege werk niet aan de wedstrijd beginnen. Vanaf het beginsignaal nam de thuisploeg het initiatief en drong het Strijen terug op eigen helft. Vooral in de eerste twintig minuten was Lekkerkerk nadrukkelijk op zoek naar de openingstreffer. Via de bedrijvige Erwin de Groot creëerden de gastheren een aantal schietkansen, maar helaas stond het vizier niet op scherp. De bezoekers uit Strijen kwamen in de eerste helft slechts éénmaal gevaarlijk door. Een puike redding van doelman Dillan Heijnen voorkwam de 0-1. Vanaf halverwege de eerste helft was de wedstrijd wat meer in evenwicht, Lekkerkerk probeerde, zonder goed te spelen, via aanvallend spel de voorsprong te creëren, Strijen bleef geduldig wachten op een counterkans. De ruststand was dan ook 0-0. Na 46 minuten floot de goed leidende arbiter Hamer uit Ommoord voor de rust.

Het eerste kwartier na rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Lekkerkerk bleef optisch de betere ploeg maar kon geen vuist maken. Na een uur was de eerste counter van de bezoekers direct raak en liep Lekkerkerk achter de feiten aan. Lekkerkerk leed balverlies diep op de helft van Strijen. Na twee passes kon de snelle buitenspeler de mee opgekomen spits van de bezoekers een niet te missen kans bieden. De 0-1 was een feit. Strijen had wat het wilde en kon rustig wachten op nog meer mogelijkheden vanuit de omschakeling. Die kwamen er ook. Doordat Lekkerkerk op zoek ging naar de gelijkmaker, gaf het ook wat ruimte weg achterin. In de laatste tien minuten vielen de goals als rijpe appelen. Via twee counters maakte de bezoekers er uiteindelijk 0-3 van voordat Lekkerkerk iets terug kon doen. Pim Molenaar maakte in de 82e minuut de 1-3. Lekkerkerk zette nogmaals aan en twee minuten later had Erwin de Groot pech dat zijn inzet met kunst- en vliegwerk van de lijn gehaald werd. In de daarop volgende counter werd Lekkerkerk wederom afgestraft en stond het 1-4. In de laatste minuut maakte de gretig ingevallen Stan Burggraaf voor de statistieken nog de 2-4. Na 94 minuten floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Na een redelijke eerste helft werd Lekkerkerk in het tweede bedrijf weg gecounterd door Strijen. Komende zaterdag heeft Lekkerkerk een rust weekend door het oneven aantal ploegen in de competitie. De week erna wacht de zeer belangrijke thuiswedstrijd tegen SVS. Dat duel start om 14:30 uur.