Lekkerkerk verliest van keeper Slikkerveer

2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Lekkerkerk speelde thuis tegen Slikkerveer zijn beste wedstrijd tot dusverre in seizoen 2023-2024. Toch stond men na afloop met lege handen: 0-1. Legio kansen in beide helften bleven onbenut of werden verijdeld door de sterke keeper van de bezoekers.

De technische staf van Lekkerkerk moest puzzelen om de opstelling rond te krijgen. Door blessures van Senna van den Bosch, Luke Sitskoorn, Rick Looren de Jong en afwezigheid van Pim Molenaar, Michael Lambermont en Stijn Ruberg miste Lekkerkerk nogal wat spelers. Positief was wél dat de thuisploeg de rentree van Jeffrey Altheer kon verwelkomen alsmede de inzetbaarheid van Youri van Dam vanaf het begin.

Lekkerkerk zette vanaf het allereerste fluitsignaal de toon en drukte Slikkerveer helemaal terug op eigen helft. Het goede veldspel leverde veel grote kansen op. Pogingen van Finn van Kooten, Stan Burggraaf, Erwin de Groot en Jeffrey Altheer werden door de uitstekende keeper van Slikkerveer onschadelijk gemaakt. Een prima kopbal van spits Stan Burggraaf viel op het dak van het doel en een scrimmage in de 35e minuut werd tot driemaal toe van de lijn gehaald door de doelman. Slikkerveer stelde daar bar weinig tegenover. In de gehele eerste helft creëerde de bezoekers welgeteld één goede kans met een kopbal over het doel. De 0-1 in de 39e minuut kwam geheel uit de lucht vallen. De, door de laagstaande zon, verblinde Youri van Dam schampte de bal met zijn hoofd. Daardoor was iedereen verrast en viel de bal pardoes voor de voeten van een speler van Slikkerveer. Die benutte deze buitenkans en liet doelman Dillan Heijnen van dichtbij kansloos. In het restant van de eerste helft zette Lekkerkerk aan om de gelijkmaker te maken, maar wederom bleek de keeper van Slikkerveer de grote sta in de weg. Een vrije trap van Slikkerveer in de 43e minuut werd door Dillan Heijnen onschadelijk gemaakt. Na 46 minuten floot de prima leidende arbiter Parmessar voor de rust.

Na rust bleef Lekkerkerk het goede spel van de eerste helft continueren en zette Slikkerveer nog meer vast op eigen helft. Ook nu leverde dat verschillende grote kansen op. Wederom Stan Burggraaf, Finn van Kooten, Erwin de Groot en Jeffrey Altheer vonden telkenmale de sluitpost van de bezoekers op hun weg naar het verdiende doelpunt. Eenmaal was de keeper kansloos maar had de jongeling Finn van Kooten pech dat zijn goede poging op de lat uiteen spatte. In de 75e minuut kwam de jonge Jens Terlouw nog zijn debuut maken in Lekkerkerk 1, hij verving de moegestreden Patrick Prevo. Toen Lekkerkerk va-banque ging spelen, kreeg Slikkerveer  nog een tweetal kansen om de 0-2 te maken, maar ook zij wisten het net niet meer te vinden. Na 94 minuten was de wedstrijd voorbij.

Lekkerkerk had een ruime overwinning verdiend. Daar waren vriend en vijand het allemaal over eens. Maar voetbal is niet altijd eerlijk en zodoende gingen de Slikkerveerse bezoekers er geheel tegen de verhouding in met drie punten vandoor. Lekkerkerk kan terugkijken op een zeer goede wedstrijd die vertrouwen moet geven voor de toekomst. Als Lekkerkerk dit op kan blijven brengen, komen de punten echt wel. Zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen CKC die goed in de middenmoot meedraait. De wedstijd start om 14:45 uur op sportpark ’t Veer op Kralingseveer.