Lekkerkerk schiet tekort tegen tiental van Overmaas

Lekkerkerk 1

Overmaas 1

3e klasse C

30 september 2023 14:30

B. van der Laan

Sportpark Lekkerkerk
Tiendweg West 1
2941EP
LEKKERKERK
tel. 0180-661632

Afgelopen zaterdag stond de eerste thuiswedstrijd van 2023-2024 op het programma. Tegenstander was Overmaas, een ploeg die de eerste drie punten al binnen had. In het begin van de eerste helft bleek al snel dat de Rotterdammers over veel voetbalkwaliteiten beschikken. Na 90 minuten was het 2-4.

Lekkerkerk werd vanaf het begin achteruit gedrukt. Toch kwam men tegen de verhouding in met 2-0 voor. De eerste werd gescoord door Erwin de Groot uit een directe vrije trap vanaf achttien meter. De tweede werd door Rick Looren de Jong binnengeschoten na een prima actie van de doorjagende Mike van Gent. Door een vroege rode kaart voor één van de spelers van Overmaas in de 20e minuut, voorafgaande aan de eerste goal van De Groot, had Lekkerkerk een overtal. Toch was het bij de rust al weer gelijk. Na tweemaal slordig verdedigen stond de 2-2 op het scorebord.

Na rust leek Lekkerkerk de eerste tien minuten wat beter in de wedstrijd te komen. Maar na die korte opleving pakte Overmaas in ondertal weer het initiatief. Lekkerkerk had het lastig en kwam nog maar sporadisch in de buurt van het strafschopgebied van de gasten. In de 76e minuut werd het wel verdiend maar voor Lekkerkerk heel ongelukkig 2-3. Na een hoofdblessure van centrale verdediger Pim Molenaar besloot arbiter Van der Laan uit Gouda onbegrijpelijk voor iedereen om door te laten spelen. En dat terwijl gedurende de 75 minuten daarvoor bij elke vergelijkbare situatie het spel werd stil gelegd. Na deze opgelopen achterstand probeerde Lekkerkerk via het pompen van ballen richting het strafschopgebied de gelijkmaker te forceren maar slaagde daarin niet. Integendeel, het werd in de 94e minuut zelfs 2-4 uit een counter. Direct daarna werd er afgefloten.

Na een verdiende nederlaag weet Lekkerkerk dat de ‘Rotterdamse poule’ 4C een sterke is. Zaterdag  wacht de uitwedstrijd bij IJsselmonde. De wedstrijd begint om 14:30 uur op Sportpark Olympiakos te Rotterdam.