Lekkerkerk wint afgetekend in regenwedstrijd

Oud-Beijerland 1

Lekkerkerk 1

18 november 2023 14:30

M. Vogelenzang

Sportpark Olympia
Langeweg 22
3262LE
OUD-BEIJERLAND
tel. 0186-612740

Lekkerkerk won zaterdag de belangrijke uitwedstrijd in en tegen Oud-Beijerland met 1-4. Na een sterk eerste half uur leidde het elftal van trainer Perry Bakema met 0-2. Kort na rust leken de gastheren de wedstrijd te laten kantelen na de 1-2, maar een aantal minuten later was de marge weer twee doelpunten. Een kwartier voor tijd viel de definitieve beslissing met de 1-4. Een verdiende overwinning voor Lekkerkerk in een wedstrijd die geheel in de regen werd gespeeld.

Lekkerkerk kwam na twintig seconden goed weg na een snelle doorbraak door het centrum van de verdediging. Daarmee was men direct bij de les en speelde de ploeg een prima eerste half uur waarin veel kansen bijeen gecreëerd werden. Het duurde tot de 22e minuut voordat Lekkerkerk het verschil in kwaliteit met de nummer laatst in de poule liet zien op het scorebord. Na een goeie aanval over de rechterzijde kwam de bal na een breedtebal voor de linker van de mee opgekomen Mike van Gent. Met een droge knal in de verre benedenhoek liet hij de keeper kansloos en stond Lekkerkerk verdiend voor. Na deze goal drukten de gasten direct door en drie minuten later was het weer raak. Erwin de Groot soleerde in het strafschopgebied tussen vier man door en wist vrij voor de keeper de bal lekker binnen te tikken. Ook na de tweede goal bleef Lekkerkerk veruit de gevaarlijkste ploeg en kreeg men meerdere kansen om de score nog verder op te voeren. Het net werd echter niet meer gevonden en zo floot arbiter Vogelenzang uit Poortugaal na 48 minuten voor het einde van de eerste helft.

Na rust probeerde de thuisploeg de aansluitingstreffer te forceren om terug in de wedstrijd te komen. Na enkele speldenprikjes was het in de 52e minuut raak. Nadat vier Lekkerkerk-spelers verzuimden om in te grijpen, kwam de bal aan de linkerzijde terecht. Het schot in de verre hoek was zelfs doelman Dillan Heijnen te machtig. De thuisploeg had wat het wilde en leek Lekkerkerk nog een lastige tweede helft te gaan bezorgen. In de 58e minuut gooide Lekkerkerk de wedstrijd echter in het slot. Na een overtreding op ruim twintig meter van de goal, ging Erwin de Groot achter de bal staan. Zijn slim genomen vrijetrap werd door Finn van Kooten op waarde geschat. Finn maakte van dichtbij na een fraaie loopactie zijn eerste goal voor de hoofdmacht Lekkerkerk. Na dit derde doelpunt speelde de ploeg een gewonnen wedstrijd en kon het naar hartenlust aanvallen en kansen creëren. In de 73e minuut maakte aanvoerder Bart Sterrenburg de laatste goal. Na een slimme steekpass van Erwin de Groot op de ingevallen Luke Sitskoorn, kon Bart de voorzet van Luke van dichtbij binnen schieten. In het laatste kwartier verzuimde Lekkerkerk de score nog verder op te voeren. In de laatste minuut raakte de goed spelende Senna van den Bosch op het eerste oog flink geblesseerd. Na een ‘frustratieovertreding’ van een Oud-Beijerland speler had Senna veel last van zijn knie. De blessure na deze lompe actie drukte toch enigszins de vreugde van de verdiende overwinning. Na 90 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en floot hij af.

Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Slikkerveer op het programma. Hopelijk komt Lekkerkerk net zo goed voor de dag komen als in Oud-Beijerland. De wedstijd begint om 14.30 uur.